Gå til innhold

Uæh! Rosa blødning!!!

Beth

Anbefalte innlegg

6+0 i dag, rosa blødning, murring i rygg og mage. Spontanabort??? Nokon som har opplevd dette UTAN at det har gått gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som blør under svangerskapet uten at det er noe galt.... Har du vondt i magen eller er det bare murringer???? Er det på noen spesiell side?

KAN jo være spontanabort som er på vei, men du må ikke ta sorgene på forskudd. Sett eller legg deg ned litt. Ta det med ro, ikke stress, se på tv...prøv å tenk på noe annet... Det trenger jo ikke være noe farlig. :)

Mirakler kan skje vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikk litt på venstre side, men eigentleg føles det mest som luft i magen. Spelar det noko rollekva side det er? Kjennest som det er ei tyngde i heile mageregionen. Det er ikkje eigentleg særleg vondt. Puppene er kanskje litt mindre ømme i dag? Det var slik det starta sist - difor er eg bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener...Hvordan er det nå da? Blør du mye enda?

Jeg hadde nettop XU og det var i venstre eggleder så om man har mye vondt på en side så...men det er sikkert ikke det. I og med at det bare stikker og ikke er vondt...

Men puppeømhet kan jo variere litt fra dag til dagm det gjør de hos meg iallfal...

Men det er sikkert ingenting...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje mykje, førebels på dråpenivå, og kanskje det skiftar mot brunt? ER ikkje heilt sikker. Men har hatt ein SA før, og det starta også svakt. Det føles som ein mellomting mellom menssmerter og luft i magen. Skal til lege onsdag morgon. Det lønner seg vel å be om tidleg ultralyd... Får eg det, i og med at eg har mista før og er godt over 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er 5+5 i dag og har det på akkurat samme måten.Er skikkelig deppa i dag,hatt småblødning i går etter samleie og i dag.Ikke mye,men nok til å bekymre seg veldig.Har også mensmurringer.Skal til legen i morra,skal forberede meg på det værste,så blir det kanskje enklere.

Lykke til,vi får håpe på det beste.Tror mulig det er for tidlig å se noe på ul,er vel i grenseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så keitt! Har du mykje vondt?

Førre gongen blødde eg lite i litt over ei veke før det vart skikkeleg vondt. Men det var seinare i svangerskapet - ca veke 10. Måtte til utskraping. Håper det går bra for begge. Det er visst ikkje uvanleg å blø, men eg blir stressa av det! Uvissa er nesten det verste, tykkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brun/ rosa blødning - er i uke 5. Startet i går ca kl 12. Det er ikke sånn at det renner, men det kommer på papiret når jeg tørker meg, noe jeg gjør stadig vekk......... Har lest inne på UKE TIL UKE at det er ganske vanlig i uke 5 å blø litt, klamrer meg til det. Tok en ny test i dag tidlig som var veldig positiv. Har vært hos legen i dag og tatt blodprøve for å se på HCG, skal ta ny på fredag for å se om det er økning i HCG produksjonen.

Har blitt sykemeldt ut uka, så nå holder jeg meg på sofaen. Uendelig kjedelig å vente.......

Lykke til dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Takk for at du spør! Det er framleis på dråpenivå og rustraudt på farge. Eg var veldig pessimistisk i dag tidleg, hadde vondt og tykte ikkje eg kjente graviditetssymptom i det heile. Men nå er det berre ei tyngde der nede (som det i grunnen har vore eit par veker nå), og puppene er vondare igjen. Så kanskje det er i orden. Men eg er førebudd på det verste. Skulle ønskje det ville slutte å blø! Eg blir redd...

I morgon skal eg til lege, tenkte å ta ein ny graviditetstest på morgonen. Men den vil kanskje uansett vera positiv, for det går litt tid før svangerskapshormona er ute av kroppen - veit eg frå sist.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også slik svak blødning i uke 6, ringte i panikk til jordmor, emn hun beroliget meg. Hun sa at dersom det ikke var MASSE friskt mørkerødt blod, så hadde jeg ikke mistet, det ville også følge med sterke menstruasjonssmerter.

Hun sa at sjeden var så ømtålig nå, at det kunne være et samleie eller en legeundersøkelse som hadde forårsaket det. Og når det var lyst så var det ofte gammelt blod. Altså du trengte ikke hatt sex på noen dager, det kunne liggetinni sjeden, og så kom ut med den økte utfloden vi fikk nå.

Fikk bare beskjed om å ta det med ro, slappe av, spise noe godt og kose meg, og komme tilbake på kontroll i uke 15!

Ble veldig beroliget da. Blødningen stoppet samme kvelden, og nå går det helt fint. er i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo eigentleg godt å høyre. Da eg aborterte sist, var det brun og ganske seig utflod i starten. Eg trur også det var meir, og det auka på etterkvart. Eg er rimeleg sikker på at eg ikkje har abortert enno, for det var kjempevondt da det skjedde, og det blødde masse. Men er redd for at dette er starten, og at det vil skje i løpet av veka. Uff!

Det er vel ikkje særleg anna å gjera enn å vente, men dette blir eg bra sprø av! Håper eg kan få ein tidleg ultralyd. Er det berre å ringe Majorstuaklinikken - nokon som veit???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,nå har jeg vært hos legen.Så ikke særlig positivt ut.Blødd mer i dag,friskt rødt blod.Tok innv. ultralyd,hun så en liten væskefylt boble,men ikke mer(er 5+6).Hun sa det var nesten helt sikkert at jeg kom til å miste nå.Ble skikkelig deppa nå........ Skal tilbake om to uker for å sjekke at alt er ute.Trist kveld det her.Lykke til til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trasig! Eg føler med deg. Trur det er game over for meg også. Det blør litt meir og er raudare. Er usikker på kvifor eg har vondt i magen. Det kjennest framleis som ei blanding av luft i magen og menssmerter. Har ikkje særleg håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morra da.Kan jo håpe på det beste til det motsatte er bevist.Har et bittelite håp om at alt skal være i orden om to uker,men innerst inne vet jeg at det ikke går slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Beth og Fjerdemann på vei-tjo hei!!

jeg er i samme bårt som dere..

Er helt nærve vrak jeg..

Tok en gravid test i dag og fikk positiv men leser(Beth)

at det kan slå ut selv om det har skjedd SA.

Jeg blør ikke i dag føler at det om det skulle ha skjedd en SA

at jeg skulle hatt mye vondt og blødd mer..

Jeg vet ikke,har tre barn fra før kan ikke ta det helt med ro men jeg er så trøtt om dagen ligger jo mye våken om natten.

Har lest så mye SA på nette og her i BIM er helt ferdig..

Lykketil jenter vi får krysse fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Testen eg tok i dag var (som venta) positiv, men puppene er ikkje vonde lenger, og i dag tidleg kom det levra blod da eg tørka meg. Hadde såpass vondt i går kveld at eg tok paracet. I dag er det mest murring. Trur det er game over, men skal til lege klokka 10. Så får vi sjå kva som skjer.

Korleis går det med deg? Om du ikkje blør, og ikkje har vondt, trur eg kanskje det kan vera i orden. Eg var i alle fall ikkje i tvil om at eg aborterte da eg gjorde det sist. Det var kjempevondt! Og det kjem klumpar. Det er mange som blør utan at det er noko gale. Lykke til, i alle fall!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen! Håper det går bra med deg og den lille, og at du slipper å miste. Alle her på 1.tri er vel nervøse for det, og jeg kan bare tenke meg til hvor forferdelig det må være! Men det kan jo hende spira sitter der den skal, og at blødningene skyldes noe annet. Håper det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også stikking i siden... jeg er 8 uker på vei... mye luft i magen..

jeg har også blødd bittelitt.. men legen sa at det ikke var noe å bekymre seg for.... stikkingen på venstre side er at livmoren strekker seg...

hos meg føles det ut som om jeg har mageknip hele tiden.. men det skal visst gå over.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blør litt men har ikke vondt skal ringe til legen i dag.

Venter på svar fra deg,lykke til!!

hilsen en i samme båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjenner følelsen du har! Men hvis du spontanaborterer, vil du garantert vite at det er det som skjer! Har vært gjennom både spontanabort i 6. uke, hadde veldig vondt i magen da, og blødninger i 6. uke som gikk over, og nå er han snart tre år :-) - og jeg er i uke 9 nå, så i desmeber kommer en til!

Ta det med ro, ikke løft mer enn du må, og ta kontakt med legen. Få sykmelding, så du kan tenke på deg sjøl, og gjøre ting i eget tempo. Stress er jo ikke bra uansett... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Det var som eg frykta. Legen er rimeleg sikker på at det er ein spontanabort - sendte meg til ultralyd. Ultralyden skjer på Ullevål i ettermiddag, deretter blir det utskraping poliklinisk, og så blir eg sendt heim. Akkurat det tykkjer eg er skummelt, særleg sidan gubben har tenkt seg på fire dagars seiltur og eg blir aleine heime. Han verka ikkje veldig lysten på å avlyse heller...

Denne gongen er eg i det minste i Noreg. Sist gong spontanaborterte eg i eit utland der eg ikkje kunne språket særleg godt, og har aldri følt meg så aleine i heile mitt liv. Den opplevinga kjem nå til overflata igjen. I det minste gjer det ikkje så vondt fysisk denne gongen.

Men sorgen er der, sjølv om eg var mentialt førebudd på at det ville gå slik. Fleire som veit korleis det er nå du føler at tårene aldri vil slutte å renne? (Eg er ikkje særleg sippete ellers.)

Dette vart eit depressivt innlegg. Eg håper det går betre med dykk andre som også blør. Og går det gale, prøv igjen, de som er unge nok til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var ille...

Jeg snakket med jordmor hun sa at jeg bare skulle vente åssen det gikk(?)

Jeg kunne jo ordnet en ul(privat) men jeg orker ikke ul der nede du vet!!

Hun var så kort i telefon og ønsket meg ikke lykke heller(er sår nå!!)

Men jeg blør mer i dag så nå håper jeg det bare blir ferdig!!

Selv om jeg er litt trist..

Lykketil videre BETH

kan hende vi skriver her om noen mnd igjen!!!

hilsen en i samme båt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi mange i samme båt, som opplever å miste i dag. Jeg har også hatt småblødniger siden mandag, og i dg kom det ut svære klumper med levra blod... Men har ikke noe særlig vondt. Ser at du skal til utskrapin, trodde ikke at vi måtte det så tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd litt i dag og i går,men ingen klumper.Har et bittelite håp om at det skal gå bra,men regner ikke med det.Skal ikke til legen før om to uker,det er lenge! Skal prøve å få en time neste uke ellers blir jeg sprø.Må vite om det er håp eller ikke,så jeg vet hva jeg skal forholde meg til.Lykke til i ettermiddag Beth,kan jo fortsatt ha et lite håp.Lykke til til dere andre også.Utrolig frustrerende situasjon å være i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...