___ Skrevet 22. mai 2006 #1 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er så mange som er misfornøyde med fastlegen sin. Det er ikke jeg! For det første holder hun seg altid oppdatert virker det som. Er det noe hun ikke vet sjekker hun det til dagen etter (Hadde noen undelige svar på noen prøver forrige svangerskap og hun gjorde en kjempeinnsats for å få kontakt med eksperter. Da jeg ringte for å bestille første kontroll var jeg i uke 7. Hun lurte på om jeg kunne vente 3 dager eller om jeg ville ha time samme kveld, for da kunne hun jobbe litt lenger hvis jeg var nervøs eller noe. Jeg hadde forventet minst 3 uker ventetid så 3 dager var jeg allerede kjempefornøyd med. Hun er skikkelig rett frem. Sier alt som det er. Jeg har aldri gåt derfra å følt at jeg ikke har fåt svar. Hun har ikke UL selv, men en lege hun sammarbeider med har. Derfor har hun git beskjed om at hvis jeg blir veldig urolig for noe må jeg bare si ifra, så fikser hun en UL samme dag eller dagen etter. Det er godt å vite selv om jeg ikke har hat bruk for det. Når man tar blodprøver får man som regel ikke beskjed med mindre det er noe galt. Hun ringer altid så frt hun får svar for at pasientene skal slippe å gå og lure.Osv, osv. Da søsteren min hadde et problem i sit svangerskap som hennes lege ikke tok på alvor spurte jeg henne hva hun syntes. Da skal jeg hilse og si det ble fart i sakene. Selv om det ikke var hennes pasient en gang, ringte hun både min søster og sykhuset for å få sjekket ting skikkelig. Når hun i tilegg er skikkelig løsningsorientert kan jeg ikke bli mer fornøyd. Det er sjelden (hvis noen gang?) hun har sykmeldt meg uten å gjøre noe mer. Det følger altid med tips og henvisninger for å gjøre dagene enklere. Jeg har brukt andre leger og jordmor tidligere, men denne legen kommer jeg til å holde fast ved så sant det går ann. Måtte bare fortelle dette for å veie litt opp for alle dem som har håpløse fastleger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5121786-fantastisk-fastlege/
nungo Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 Poamin, det var en kjempefin lege du har :-) Tror heldigvis det er flere av de "derute" om enn din høres ut til å være litt i særklasse. Hold du godt fat på henne, du :-) Jeg er også godt fornøyd med min lege omenn hun ikke har gitt meg noen tilbud i nærheten av det du beskriver. Men jeg får stort sett altid time på dagen og føler hun tar meg alvorlig - jeg trenger liksom ikke overdrive noe før hun skjønner at det er galt. Det er godt å vite. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5121786-fantastisk-fastlege/#findComment-5127659
ventermaibaby Skrevet 23. mai 2006 #3 Del Skrevet 23. mai 2006 Har også en helt utrolig fastlege. Hun har fulgt meg nøye igjennom dette svangerskapet mitt.Hun har stilt opp sent og tidlig, høytider og helger hvis jeg har vært redd for noe. Kunne ringe natt og dag selv om hun ikke hadde vakt. Hun skulle ha ferie tidlig i mai, men utsatte det til slutten av mai for hun ville at jeg skulle ha født før hun tok ferie. Har fått komme til kontroller så ofte jeg ville for at jeg skulle føle meg trygg. Hun kom hjem til meg sånn uten videre,1mai, dagen før jeg ble lagt inn på føden får å settes igang for hun hadde "følt" på seg at jeg var redd. Hun bor 2 mil unna meg. Så, dagen etter at jeg fødte kom hun på besøk på sykehuset. Og det er 24 MIL (en vei)å kjøre for oss til sykehuset. Tror dere jeg ble lang i maska??? Hadde aldrig regnet med at hun kom på besøk så langt unna. Så heldigvis fins det fastleger som virkelig bryr seg om pasientene sine. Måtte bare få skrytt litt av en fantastisk lege jeg å. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5121786-fantastisk-fastlege/#findComment-5136264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå