Gå til innhold

Selvstendignæringsdrivende...og gravid...Hjelp!!!


lessist

Anbefalte innlegg

Hei er Selvstendignæringsdrivende...og gravid..., Hva kan jeg få av støtte? Utenom engangsstøtten?

 

Håper på mange og kreative svar, har betalt skatt lik alle andre i 18 år, men det er visst ikke verdt noe det, når man har egen arb plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia:)

 

jeg er i akkurat samme båten, og oppdaget plutselig at jeg skulle ha tegnet en spesiell forsikring minst 10 mnd før fødsel om jeg skal ha krav på samme støtte som alle annsatte har.. tjoho.. det hadde jeg jo selfølgelig ikke gjort.. så om du finner noe løsning, så er jeg veldig takknemlig for hjelp jeg også..

 

prøvde og se litt på nett, men fant ikke stort.. bortsett fra dette med den forsikringen da.. *hrmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har forsikring stiller du nok en del svakere enn de fleste andre, men noe får du. Tror det er 65% av lønn i permisjonstiden, samme ved eventuelle sykepenger. Har du et A/S kan det hende du kommer bedre ut, Hvis du driver innen jordbruket er det også egene regler.

Faren kan også ta det meste av permisjonen mens du er i jobb. Han vil få permisjonspenger på eget grunnlag.

Du kan jo også forsøke å gjøre om stillingen din slik at du blir registrert som ansatt de siste mnd. Tror det lar seg gjøre i noen tilfeller. Da vil du kunne ta ut fulle permisjonspenger. Kunne muligens løses ved å overføre firmaet til en annen med deg som daglig leder eller noe? Går jo ann å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...