Gå til innhold

hjerteforma livmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var leit å høre!

Har ikke mer greie på det uten om at jeg kjenner ei som har hjerteforma livmor. Da hun skulle ha nr 1 ble det en lang og umulig fødsel som endte i haste keisersnitt. (Både mor og barn holdt på å dø) Hun fikk nettopp barn nr 2 og da ble det planlagt keisersnitt. Hun kan visst ikke føde siden livmoren er hjerteformet. (barnet kommer ikke ut)

Jeg vet ikke om dette gjelder for alle. Det er ikke meningen å skremme deg, men nevner det bare siden det isåfall ikke er verdt å risikere noe. Tror du har krav på keisersnitt..

Lykke til videre!

hei. jeg må ta keiser sinit. da jeg fikk sønnen min så ble det tat akutt keisersnit, pga, livmora mi, hjerte fæilen hans , at han var prematur og at han lå i setelæie. Legen min har sakt at livmora mi er så hjerte forma at jeg må bruke 2 spiraler for at det skal virke, legen sa at livmorami er så hjerteforma at jeg på en måte har to livmorer. så jeg kan blø fra den enne delen å væregravid i den andre. så er det veldig vanelig å få barn som ligger i sete læie.

jeg har så lyst på en til, kunne ønske det var noe jeg eller legene kunne gjøre, sån at det ble lettere.

Annonse

Jeg har to livmødre (hvorav den ene har veldig tynd slimhinde og den annen normal). Jeg har og en normal livmortapp og tendens til en nummer to. Rett etter første fødsel, fikk jeg fjernet et septum, der delte skeden i to.

Første barn var seteleiefødsel uten komplikasjoner. Andre barn var hovedleie/styrtfødsel (to timer fra første ve). Har indtilvidere ikke haft problemer med å bli gravid.

Det eneste er, at menserne er veldig vonde, hvilket gynekologen mener er misdannelsen sin feil. Ikke vet eg!?

Det er rigtigt, at kvinner med misdannelser har en tendens til å slite med å bli gravide og gå tiden ut. Ville bare fortelle deg, at det ikke altid stemmer.

Håper for deg, at du blir skikkeligt utreddet snart og at dem kan gjøre noko for deg.

Klem

Jeg vet om en jeg kjenner som har hjerteformet livmor, hun hadde ikke problemer med å bli gravid og hadde en forholdsvis grei og normal fødsel. Eneste var at det ble litt dårlig med plass til knøttet inni på slutten så hun fødte vel 3-4 uker før termin.

Jeg har bestilt time til en grundig undersøkelse på et annet syke hus. en dær jeg har vært. så jeg venter bare på å få en time. Jeg er selv føt 5 uker fortilig. sønnen min ble unfanga 6 uker fortilig. jeg var inne på syke huse 2 dager før han ble unfanga, for jeg følte det på meg, at han snart villle ut, de på sykehuse sa at det ikke var no fare for at han skulle komme enda.to dager senere gikk vanne, han lå i sete læie og hadde hjerte fæil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...