Gå til innhold

sykemelding?


rødhette*

Anbefalte innlegg

Er 6+4 på vei nå. Hatt vondt i magen i hele helga, og holdt meg hjemme fra jobb idag. Jobber som lærer i barneskolen, så må være 100% tilstede når jeg er på jobb.

Klarer ikke dra på jobb når jeg har det sånn her. Har vondt i magen og er kvalm. Er konstant trøtt i tillegg.

Andre som har erfaringer med evt. bli sykemeldt i en sånn situasjon, så tidlig i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.jeg er nå 8 fullgåtte uker og har vært sykemeldt siden jeg var hos legen på samme stadie som deg. jeg jobber i barnehage så jeg vet hva du snakker om. hadde samme problemer som deg. sliten, trøtt og kvalm. ble sykemeldt med en gang. 2,5 uker. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk.

føler jeg det sånn imorra også, holder jeg meg hjemme og ringer legen da.

har ikke vært hos lege for kontroll enda, skal 19. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

ja, da har jeg kommet fra en lang dag på jobb...... jobber også i barneskolen, 1.klasse..... og det er kjempe tungt om dagen!!!! er nå 10 uker, og jeg er så trøtt og slapp. Når jeg kommer fra jobb er jeg ikke menneske, sur og grinete og ønsker bare å sove..... på jobb er jeg heller ikke særlig grei, tålmodigheten er kort og det er ikke så bra når man jobber i 1.....så får man dårlig samvittighet etterpå :-(

hvilken klasse jobber du i?

får liksom dårlig samvittighet om jeg blir sykemeldt også jeg........

ikke lett å vite hva som er riktig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere! er i min 8. uke og var hjemme på torsdag og fredag på grunn av "omgangssyke". Var til legen på fredag og vi ble enige om at jeg skulle se an situasjonen over helgen, før jeg bestemte meg for om jeg ville ha sykmelding eller ikke. Selv var jeg veldig usikker, men mannen min mener han tross alt har litt medbestemmelsesrett, så han sa at jeg definitivt trengte en sykmelding. Det ble litt lettere da, men har jo litt dårlig samvittighet allikevel... Blir 14 dager hjemme og pleie seg selv. Ettersom jeg ikke vil si noe på jobb enda fant jeg og mannen min ut at jeg har fått "virus på balansenerven". :D Veldig fin unnskyldning! Da er det enkelt å utvide sykmeldingen også hvis en har behov for det. Jeg jobber på en IT avdeling med veldig høyt tempo og en god del stress, så jeg tror det er greit å roe litt ned nå i den kritiske fasen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. klasse.

vet hva du mener.... får dårlig samvittighet i forhold til jobben. men med så vondt i magen klarer jeg ikke jobbe...

og nå er vi jo inne i de 12 mest kritiske ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...