Gå til innhold

Mai: Da kommer fødselshistorien min.... (drømefødsel assa)


may_i_b

Anbefalte innlegg

kl 03.00 den 8.Mai

 

Jeg våknet og gikk på do som vanelig hvertfall 5ganger de siste nettene, tisset og ble sittende litt, for hadde litt vondt i magen.. (trodde jeg) Men da plutselig tisset jeg litt til eller nei, det var vannet som gikk... Men det var ikke noe mye, det bare kom litt å litt...Så jeg som trodde det skulle fosse, trodde jo ikke vannet gikk da.. Så gikk bare la meg i gjen, men fortsatte og komme litt venn hele tiden mens jeg lå der, var ikke mye for hade bare ett litte bin og det holdt.. Gikk en tur til på do litt etterpå.. For hadde jo sånn vondt i magen (hehe)... Men skjedde ikke noe liksom, hadde bare sånn takk vis vondt. begynte å se på kl da jeg kom inn igjen på romet, da gikk det 10 og 5min mellom dette her, og gjorde litt vondt da.. så vekte samboeren å hørte med han.. Ble enige om å ringe sykehuset og snakke med de.. Der traff jeg jordmoren som hadde nattevakt, kl ar ca 04.00...

Snakket med henne og fortellte, hun sa vi skulle sette oss i bilen å kjøre, for vi har sirka 1time og kjøre til sykehuset... Jeg bare la litt til i bagen, ringte mamma også satt vi oss i bilen, kunne bare ta det med ro for hode hans hadde festet seg for noen uker siden... Derfor kunne vi jo kjøre selv... Da vi kom på sykehuset var kl nesten blitt 06.00.. Vi ble skrevet inn å gikk opp på avdelingen, vene ver tette og sånn passe vonde, ble lagt inn på innkomst badet hvor de kjekket, hvor tett riene var og hvordan det gikk med lille gutt.. Lå der en stund og tiden gikk ganske fort. Så snaket jeg litt med hun jordmoren oxo sa hun att vi kunne få en fødeavdeling, men att hun ikke kjekket noe åppning ingen ting, for kom snart ei som skulle ta over..Rundt kl 0800 skulle hun komme, men hadde ganske vondt før det og fikk prøve litt lystgass, men fikk ikke til.. Da hun andre jordmoren kom var nok kl litt over åtte.. Da skjekket hun meg og da hadde jeg 3/4cm åpning alt...

Lå der å tenkte litt på att kansje jeg er mamma i kveld liksom, så for meg en lang dag... Begynte å få tette rier og vonde så prøvde lystgassen en gang til å nå fikk jeg det til, hun nye hadde skrudd opp litt oxo så.. Det var kjempe fint å få til den, for jeg fikk liksom puste godt i mellom hver rie da... Og tiden gikk plutselig fikk jeg en sikkelig trøkk rie og hele meg trøkte en gang, hadde ikke noe kontroll på denne.. jordmoren som var helt enestående ble litt overasket å sa hun skulle kjekke en gang til,å da hadde jeg 8cm åpning og kroppen ville trøkke mer, da spurte hun om jeg kunne vente litt men det fikk jeg ikke til... Etter en rie til så hadde hun sagt att det var 10 i åppning og jeg trykket som bare det... Hun var veldig overasket over fremgangen her sa hun.. Jeg hadde ikke hatt mange trykk rier før hun sa Her har jeg sett hodet to ganger så ta i nå... Jeg trykket som en gal sikkert tre ganger på hver rie og etter to sånne kom han ut.. Da var kl 09.43.. så denne fødselen tokk ikke mange timene og det timene den tok virket som en eller to.. Tiden gikk så fort atte... Så jeg vill bare med dette ønske alle lykke til å må bare få sagt att dette er en opplevelse for livet, og jeg kan gått føde flere ganger jeg assa....

 

 

Alt var bra med Storm Erik og meg, vi er nå hjemme og koser oss masse hver dag, ta vare på denne tiden vettu..,De blir så fort store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!! Tror dere har det kos nå ja!

 

Det der minner meg om min første fødsel, jeg har termin i morgen så jeg håper det går like fint den gangen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...