Gå til innhold

Bi-lyd på hjertet.... Andre??

Anbefalte innlegg

Var på 6 ukers kontroll idag. Hun ligger godt foran skjemaet mht blikk kontakt, bevegelse, smil osv. Og vekst... Men de oppdaget en bi-lyd på hjertet, så vi skal bli henvist videre for ultralyd...

De sa jeg ikke skulle bekymre meg fordi det mest sannsynlig ikke er noe farlig... Men mest sannsynlig??? Hva om det er da??? Blir kjempe nervøs jeg.. Noen andre som har hatt samme opplevelse? Kan nemlig ta uker før vi blir i innkalt sa de....

=(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5121210-bi-lyd-p%C3%A5-hjertet-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

d jenta mi var 6 uker oppdaget de også en bi-lyd på hjertet..ble selvfølgeli også kjempenervøs for at det skulle være noe alvorlig!Fikk komme til en hjertespesialist som kunne fortelle at dette var et hull på hjertet som sannsynligvis vil lukke seg av seg selv, og hvis det ikke gjorde det, var det heller ikke så farli, mange som lever med hull i hjertet kunne han fortelle..Så lenge barnet ditt ser frisk ut, spiser og vokser godt, så er det sannsynligvis ingenting farlig;)

Det blir oppdaga bilyd hos 50 % av norske barn i løpet av de første leveårene. I under 5% av disse tilfellene er det hjertefeil som krever behandling.

Sjansen for at det er noe alvorlig galt er altså veldig liten.

Det ble oppdaget bilyd på jenta vår når hun var 6 mnd. Ble også henvist til hjertespesialist. Desverre var hun en av de 5 prosenta, så hun må ha operativ behandling en gang i fremtiden, men hun er ikke prega av det i det hele tatt.

ja jeg hadde bi lyd på hjertet når jeg ble født.. det gikk seg til og jeg er frisk.. min minste datter hadde det å.. men alt er i orden no da.. bare noe annet som er litt galt med hjertet men ingenting som gjør så veldig mye.. hun kan ikke bli flyger og hun kan ikke dykke når hun blir stor.. hehe.. men det finnes masse andre ting man kan gjør..

Annonse

Min har nettopp vært til 6 mnd - kontroll pga. 2 hull.

Det ene hadde omtrent tettet seg helt, og vi skal til ny kontroll til neste år for å se om ikke det andre lukker seg også. Så vårt er temmelig ukomplisert, og jeg har også fått mange forsikringer fra legene om at det ikke på noe måte er noen risiko forbundet med det.

Det ble oppdaget bilyd på hjertet hos vår lille gutt da han var 7 uker gammel da vi var på sykehuset pga noe annet. Så vi har vært på hjerteundersøkelse med ekg og ultralyd. Da fant de ut at bilyden var uskyldig , men at blodet strømmer for fort gjennom aorta, sansynligvis pga et trangt parti, noe han mest sannsynlig vokser av seg. Så vi skal tilbake på kontroller. Men det er i utgangspunktet ikke noe problem, og ikke noe vi skal ta hensyn til....og det beste av alt...han er helt frisk og blid og glad !!

Skjønner at du blir litt nervøs, det blir alle foreldre når det er snakk om barna, Men mest sansynlig er alt som det skal være.

Lykke til

Hei igjen

Hovedinnlegger her!

Tusen takk til alle som har svart, det hjelper masse å høre at så mange har hatt det uten noen alvorlig konsekvens!

Det er ikke så moro å få en sånn beskjed og så skulle gå i en uke eller to å vente på svar...

Mistet i dødfødsel tidligere (det var ikke hjertefeil da), så jeg blir helt hysterisk redd for å miste min lille prinsesse hver gang noe er litt galt... Prøver å se realistisk på det, men vanskelig. Så da hjelper det masse med oppmuntring her inne=)

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...