Gå til innhold

Hva med sykling i graviditeten??

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er noe som helst farlig å sykle når man er gravid?Jeg er 19+0 idag og når jeg sykler så humper det jo veldig..prøver å sykle forsiktig, men ikke så lett..Vet bare at jeg har blitt anbefalt å ikke ri lenger, så lurte på om noen vet ang sykling..Det er jo alltid noe å være bekymret over..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5120934-hva-med-sykling-i-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om at det er helt OK, og ganske god trening, så lenge det ikke er vondt eller ubehagelig. Men alle sier hele tiden at på et eller annet tidspunkt blir balansen dårligere pga magen, og da bør man ikke sykle på vanlig sykkel lenger, men heller på ergometersykkel inne. Dette tidspunktet er litt uklart hos de fleste. Har venninner som har syklet til ca uke 20 ihvertfall. Mamma syklet korte turer til 7 mnd med min bror, men hun innrømmer at det kanskje ikke var så lurt (hun var litt ustø). Jeg regner med å sykle til ca uke 20, da er det ferie, og etter det tror jeg at til og fra jobben i Oslo blir for risikabelt. Jeg er allerede engsteligere enn vanlig - nå sykler det til og med folk forbi meg! Det har aldri skjedd før.

sykkelfantomet :)

Annonse

ja ... sykle er supert ;)

Jeg har bekkeløsning og vondt når jeg går.. men sykle hjelper faktisk litt der og da.. får ikke vondt i det hele tatt, men får brukt musklene-viktig;=)

Fine rumper får vi og .. he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...