Gjest Frantic Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Leste nettopp innlegget med spørsmål om herding av brystvortene, og vil bare si at det IKKE anbefales å prøve å herde dem - det kan faktisk gjøre dem såre før tiden. I våre foreldres tid ble det anbefalt å gjøre dette, så det er nok noe som henger i fra gammelt av..... Hvis babyen har riktig sugeteknikk skal ikke brystvortene bli såre! Husk at babyen skal ha nesten hele det brune området i munnen når den suger riktig - sårhet skapes ofte av at babyen prøver å suge i bare brystvorten...Oppstår problemer med såre brystvorter anbefaler jeg å ta kontakt med barsel eller Ammehjelpen som kan hjelpe dere til å få babyen til å suge riktig. kan være vanskelig å vite om babyen suger riktig, så da er det bedre å få noen kyndige til å sjekke - så slipper dere forhåpentligvis sårhet :-) Har ammet to barn nå uten å være plaget med sårhet (kanskje jeg bare er heldig?). Ømt kan det jo bli i starten, men direkte vondt har det aldri vært hos meg. Nr 2 sugde feil i starten, men når jeg fikk hjelp med teknikken ble det helt flott igjen :-) Lykke til alle sammen!
Rut Bram Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Bra innlegg Sugeteknikk er viktig. (Men må legge til at babyen ikke alltid skjønner det, da...)
Pingo Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Det var da enda godt!!! Jeg kjenner jeg har litt "angst" i forhold til dette med amming, fordi det høres så jævlig ut med sår, blemmer, betennelser og gud veit hva som kan forekomme. (Men de fleste slipper vel dette?) Jeg var også skeptisk til å begynne å herde dem på den ene og andre måten for å forberede dem på ammingen, for det hørtes bare enda verre ut. Men nå kan jeg ta det helt med ro, stoler på deg jeg ;o)
Klukkhøna Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 holder med deg!! har alltid hatt følsomme brystvorter og de ble bare verre når jeg var gravid. men, ble ikke sår en dag:) satset alt på riktig teknikk og å ligge og amme de første dagene så ungen ikke kunne henge i puppen. Og på å løsne trykket med lillefingeren i munnviken hans i stedet for å bare dra til. ------eller fikk faktisk skikkelig vondt en gang -når han fikk sin første tann og tok seg en god jafs men det teller vel ikke:)
Gjest Frantic Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 ja det kan være ganske fortvilende når babyen hele tiden suger seg fast feil - ikke bare bare å få en "omvending" av babyen til riktig teknikk :-) Det må å bruke lillefingeren til å løsne på vakummet er kjempelurt!!!! Så slipper en laaange og såre brystvorter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå