Gå til innhold

kan en baby på at par uker bruke Baby Bjørn sele over lengre tid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke hatt en så liten baby i den så lenge av gangen.. Vi brukte den bare litt da han var så liten, men når han holdt hodet selv brukte vi den over lengre tid.. Er noe med styrken i ryggen og nakken, det belastes for mye ved en slik stilling de får.. Men bare bruk den, ta pauser og legg baby flatt litt innimellom..

jeg har ikke begynt å bruke min enda...babyen må være over 53 cm og 3500 gram..og det tror jeg ikke hun er enda..hun er 16 dager..og var 49 cm og 3220 da hun ble født...

tror ikke det uansett er lurt å bruke den så lenge om gangen...

Baby Bjørn blir det samme som at barnet sitter i stol (bil/vippe) tror ikke det anbefales at smp babyer sitter med enn 15 min av gangen. De har jo ikke muskler nok til å holde kroppen oppe så de henger. Blir en enorm belastning for de små ryggene...

Saa fort snuppa var stor nok (det staar paa selen hvor tunge og lange de maa vaere for aa bruke den) saa har jeg brukt selen min en del. Ikke lengre enn kanskje en time av gangen - det blir fort varmt saa pass paa - men vesla hadde kolikk saa det hjalp masse paa rygg og armer naar man maa bysse. Og hun absolutt elsket aa sitte i selen mens jeg stoevsuger - noe med susen fra stoevsugeren som faar henne til aa sove.

Saa lenge babyen er stor nok saa kan du ha henne i selen, bare ikke for lenge av gangen da=)

Klemmer fra

Hvis du har lyst å bære babyen din finnes det mange andre anretninger som er mye bedre både for deg og den lille! Slynger, sjal, asiatiske bæreseler med brede stropper, ergo sele bare for å nevne noen.

Hadde babybjørn selv i starten, synes den var klønete og vond å bruke. Nå har jeg mange andre bæredingser som jeg er veldig fornøyd med, noen kan du lett sy selv.

Se på www.tettinntil.com

Det er en side for bæreentusiaster med oversikt over bæreanretninger og hjelp til hvordan de kan brukes. Har fått mye hjelp der selv!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...