Gå til innhold

Hvor mye krav på penger?Hjelp meg...;/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student nå,skulle egentlig ut som lærling til høsten,men venter barn da. samboer er student,mottar ca 6000-, i måneden. har jeg bare krav på barnetrygd og engangsstønad fra trygdekontoret?? det vil si,med ei husleie på 5500-, har vi bare ca 1500,- å klare oss med...???

Off ;;;(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ta et fag el noe imens du går hjemme viss du orker?

Da får du i såfall fødselsstipend fra lånekassen..dersom du har studert de siste 6 mnd før fødsel får du det..gå inn på siden og les lanekassen.no

Jeg tok et år videreutdanning deltid over internet (mest for å få støtte)..bedre med halvt stipend+lån som stipend enn ingenting.

Fikk ikke så veldig bra karakter men men

Skrevet

Du får engangsstønad og barnetrygd ja! :)

Skrevet

Men samboeren din kan få fødselsstipendet...

Skrevet

men di sa at han ikke kunne få det,om jeg gikk hjemme med beibien..

Skrevet

Det har ikke noe med saken å gjøre. Han kan kanskje ikke få perm fra sutdiene, men han har krav på forsørgerstipend.

Og det er sikkert slik at dere kan søke kommunen om bostøtte også, siden dere ikke tjener mer.

Når det gjelder hva Lånekassa sier og ikke så er det ikke alltid de helt vet hva de snakker om. Jeg har i hvert fall erfaring med at når jeg har fått søsteren min til å ringe opp (hun er advokat) så får hun et helt annet svar enn jeg får.

En gylden regel med Lånekassa er å få råd av noen med fagkunnslaper på området hvis du får avslag og vil klage.

Du kan ta kontakt med Jussbuss, som er gratis, og be dem om å toke reglene for deg. De kan sikkert også ta en tlf.

Skrevet

siden du skulle vært lærlig går jeg ut fra at du har tatt yrkesfag. kan du ikke bare melde deg opp i allmennfaglig påbygging da?så får du permisjon fra studiene og dermed stipend og lån som stipend:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...