Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Det sto i pakningsvedlegget at det skulle gis 1 ml 4 ganger om dagen til voksne OG spedbarn. Synes bare det virker så mye for babyen. I et skriv fra ammehjelpen står det at det skal smøres på innsiden av kinnene til babyen (men ikke hvor mye). Jeg smurte og smurte, men syntes det var drøyt med så mye som 1 ml. Og 10 minutter etterpå kastet hun opp en god del.
willow Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 følg bruksanvisningen ellers funker det ikke! ett tips er å benytte sprøyte for å få det inn i munnen til barnet! husk at du trolig også må smøre brystvorten!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Takk for tipset! Det virker bare så utrolig mye med 1 ml. Kan jo ikke smøre på alt på en gang. (Tar det i flere omganger, med litt opphold) Og så kaster hun det opp da...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Jeg brukte det i lang tid (2 flasker!), brukte en q-tips og smurte på. Men brukte nok ikke så mye som 1 ml på en gang. Dessuten fungerte det ikke for oss. Forsøkte med farris (ristet ut kullsyren), smurte på samme måte + at jeg tok å dyppet en klut i farris og "skuret" litt i munnen. Funket mye bedre.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Husk å smøre innsidene av kinnet og det du kan av tunga. Q-tips fungerer greit. Viktig at du smører brystvortene etter at du har ammet ellers smitter det bare frem og tilbake.
second Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Heisan. Vi slet med dette stoffet med førsteman. Ble veldig irritert husker jeg fordi jeg ikke syntes det hadde noen virkning. Så sa de til meg på helsestasjonen at yoghurt naturell har en bedre virkning. Fastlegen kunne også bekrefte at det var et godt alternativ. Vi prøvde og ble kjempe overrasket over det gode resultatet. Så kom vi og tenke på at det er jo helt naturlig at det skulle virke bedre, nettopp fordi trøsken kommer av for liten ph-verdi i munnhulen. Bruk en Q-tipps og smør yoghurten rundtom i munnen. Denne yoghurten er fantastisk på en tampong ved ubehag i kjeden også!
Halloween-mamma Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Hei! Du trenger ikke bruke en hel ml pr. gang. Min gutt reagerte veldig på det, slik som din - han hylte og skrek i 1,5 time hver gang han fikk så mye, gulpet masse og var helt fra seg. Målet er bare at de skal ha det i munnen, ikke i magen, og 1 ml blir dermed fryktelig mye. Du må også bruke den 6-8 ganger pr. dag i stedet for de 4 som står på pakken. Dette er etter anbefalinger fra Nasjonalt senter for amming. Jeg regner med at du har fått Mycostatin-salve til å smøre på brystvortene? Du skal også smøre deg 6-8 ganger pr. dag. Og smør heller en stund ekstra fremfor å stoppe straks du kjenner deg bedre. Det er nemlig lett for at du ikke har blitt kvitt alt og at soppen dermed blusser opp igjen. Jeg ga babyen medisin en stund, en uke eller noe sånt, men så fant jeg ut en dag at jeg ville slutte å gi det til ham (og det gikk bra!). Han hadde ingen synlig trøske da. Hvis babyen din har synlig trøske kan man visstnok bruke Farris (rist ut kullsyren først!) i munnen på babyen.
Halloween-mamma Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Glemte å si det: Jeg ga 0,2 ml Mycostatin pr. gang, 6-8 ganger daglig!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 Takk for bra svar, Halloween-mamma. Det var jo det jeg håpet på, at noen skulle si det var greit å smøre på litt mindre... :-) Utfordringen nå er jo å gjøre det så ofte, da. Et skikkelig pes synes jeg... Ikke spesielt kult når man er ute blant folk.
jente80_ Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Hei. Jeg brukte dette på dattern min i lange tider. HUn var bare 1 måned når vi begynte, men det blusset opp flere ganger så vi brukte det mye fram til hun var snart 4 måneder. Vi tok 0,4 ml mycostantin og blandet det med 0,5 ml vann.Ga henne litt og litt med sprøyte, men hadde mer suksess med å pensle med q-tips.... Etter en stund suttet hun ganske ivrig på q-tipsen. Lykke til. Men smører du brystet ditt med mycostantin salve samtidig? Det kan nemlig skje at hun smitter deg og så driver dere å smitter hverandre. Det er derfor lurt at dere behandles samtidig.( siden det ikke er så gøy å gi med til de små..) Salven må du vaske av/ tørke av før du ammer...
Tyr79 Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Vår gutt var også mye plaget med sopp i munnen, men etter en stund med mycostatin så ble det borte. Legen vår sa at stoffet var for sterkt til å smøre direkte i munnen, så man måtte spe det med vann. Det som han anbefalte til oss, var å dyppe en q-tips først i vann, også deretter i mycostatin for deretter å smøre i munnen. Dette skulle gjøres 4 ganger til dagen. Det fungerte i alle fall for oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå