Gå til innhold

April: Min drømmefødsel, på 3 timer!


Sjokolademonster

Anbefalte innlegg

Hei Aprilmødre!

 

Har ikke lagt ut min historie før, men her kommer den for dem som er interessert.

 

14. April dro vi til ullevål på kvelden, da hadde jeg hatt litt vondt hele dagen, og var dritt lei og kjempefølsom og sur. Kom inn til ei jm som nektet å sjekke meg for modning selv om det var derfor jeg kom.

Dro hjem, og begynnte å ta tiden på vondtene, 6 min mellom hver. Slik var det hele natten også. De kom ikke oftere, men etterhvert varte de lenger. Det var ikke så veldig vondt, og var mest redd for falsk alarm.

 

Så rundt 0400 våknet samboeren min tilfeldigvis, ej fortalte at ej trudde det var igang, og at vi måtte ta tiden sammen. Han stod opp med en gang og drakk kaffe og pakket bagen sin! Ej var igjen redd for falsk alarm.. Tenk om han ble kjempetrøtt på jobb dagen etter...

 

Ringte føden, fikk beskjed om at ej skulle drite i å ta tiden, heller komme når ej svetta på overleppa.... Hm...

 

Ikke så lett å vite når man skal dra når man ikke får bry seg om minuttene da.. Aner jo ingenting om hvor vondt det skal gjøre når det er første gang!

 

Men i 0600-0630 tiden begynnte ej å blø kraftig og tok det som et sikkert tegn.

 

Samboeren luftet hunden og bestillte taxi.

 

Så gikk det fort, nå først ble det veldig vondt, og ej følte at ej hadde dårlig tid. Taxi tok 5 min, og hadde to kraftige rier på den tiden.

 

Vi kom inn på føden, og ej blei sjekket: 5 cm åpning. Ble veldig lettet over at ej ikkje innbilte meg fødselen, og skjønte at nå var det endelig i gang! Fikk klyx, gikk på do og deretter litt i prekestol.

 

Jm ville vente med badekar som en gulrot sa hun, men ej ville med en gang!

 

Vi tappet vann og jompet oppi. Badekaret har ingen handtak og dette var litt frustrerende, ingen sted å holde meg i, bare plasket litt rundt i begynnelsen.. Men fikk taket på det etterhvert.

 

Riene var supervonde nå, og det føltes som om rompa skulle sprenge. Ble sjekket igjen og nå var det 7-8 cm sa hun.

 

Ti min etter ville jeg sjekkes igjen, hadde pressetrang og følte at ej måtte holde igjen. men jm sa at hun ville sjekke om en time... Morsomt.

Etter hver rie maste ej om å bli sjekka, bad på mine knær!

Tilslutt tok hun vett til seg og joda, det var 10 cm der!

 

Klokka var nå 0900. Så ble riene annerledes, ikke vondt mere på en måte og lange puser mellom. Ble saig og i godt humør, og presset litt innimellom da...

På slutten pressa ej hardere og kjente at han glei fram og tilbake!

Men så kom hodet nesten ut, og der stoppet rien, Victor lå med hodet i klem, og ej kunne føle at ej revnet! Deilig hva... hehe

 

Så kom han på neste rie da! Liten syns ej, litt blå og gatt og rein!

Kjempesøt!!!!

 

Han var 4180 og 53 cm. Hodet var 35 cm.

 

Så fødte ej morkaka stående i karet, og ble sydd noen pyntesting tilslutt. Så var det tid for ammestress... hehe. Gikk bra det også!

 

Alt varte i 3 timer med smerter, men hadde jo sikkert et døgn med modning i forveien da.

 

Nå er vi bare lykkelig! Fødte forresten 15. April.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fin rapport:)

Hoertes ut som en fin foedsel dette da, og han var jo ikke saa altfor stor heller som du fryktet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...