Gå til innhold

hvorfor tror dere at alle kjendiser tar ks ? Altså i usa osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen grunn tror dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å ikke bli "ødelagt" der nede??

eller i frykt for hvordan fødselen vil bli...

eller kansje de er redd det vil bli snakking om deres "opptreden" under fødsselen...

er nok mange ting som spiller inn der tror jeg...men er vel ikke alle som tar ks?

Skrevet

Kanskje de gjør det så omstendighetene er mere kontrollert, slik at de ikke havner i en situasjon hvor de må føde i en taxi med fullt av paparazzier rundt seg osv. !!!

kan tenke meg at det kan være en grunn, eller som de over her sier ! Eller kanskje i fare for å bli saksøkt !`?

Vet ikke helt jeg, men det kan vel ikke være fordi de er redde for å bli ødelagt tror dere ? Man kan jo slite mye mer med ks i ettertid, enn om man må sy to sting der nede ?

hmm interessant spm !

Skrevet

Jeg har hørt at de samtidig med ks fjerner overflødig hud etter svangerskapet for å få flat mage med en gang.. men om det er noe sannhet i dette aner jeg ikke :o))

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

I USA er KS veldig vanlig for alminnelige damer også. Jeg personlig tror det har noe med at de fleste har privat sykeforsikring og legene kan ta 3 dobbelt betalt for KS enn vaginal fødsel.. Det at kjendisene tar det vet jeg ikke.. de er kanskje pyser hele gjengen.. (nå mener jeg ikke at de som tar valgfritt KS er pyser, bare så det er sagt ;)

Skrevet

britney tok en mnd før termin for å slippe strekkmerker og slikt har jeg lest ett sted... ;)

Skrevet

hmm fødte ikke hun på alle fire ? Har jo tom. blitt laget en statue av henne..

Skrevet

Tror ikke dette stemmer, hun fødte og har fått en statue laget av fødselen sin.....

Skrevet

kanskje hun har fått laget en statue av seg mens hun får keisersnitt?

Skrevet

Tror de tar keisersnitt en stund før termin for å slippe å strekke skinnet så mye og for å slippe å gå opp de siste kiloene.

Skrevet

Sjansen for å føde i en taxi er jo ganske liten da.... tror nok ikke det er grunnen... er vel heller for å slippe fødselssmerter og i redsel for å ødelegge underliv og mage....

Og NEI, Britney fødte ikke vanlig, hun fikk keisersnitt. Vet at det er laget en skulptur av henne, men det er ikke fordi hun faktisk fødte. Dessuten hvis du har sett bilde av skulpturen så skjønner man med en gang at det ikke er en normal fødestilling (mot tyngdekraften....). Den ser helt teit ut synes jeg.

Skrevet

tror nok ikke alle gjør det..jeg kan bare si at jeg har fått med meg victoria becham, madonna og en eller annen til som jeg ikke kommer på i farten. Men legene er kjappere til å ta keisersnitt i usa enn i norge, av redsel for å bli saksøkt har jeg hørt

Skrevet

og så tror jeg det med å unngå paparazzier osv under fødselen kan være en årsak

Skrevet

I USA er det mye mer vanlig enn her, over 60% tar KS og i norge ligger det på ca.15%.

De mener nok at risikoen er mindre "over there" enn her...

Personlig tror jeg nok at kjendisene gjør det fordi de rett og slett ikke har lyst til å føde vanlig...de lever av kroppene sine og utseende teller så mye at de faktisk strekker seg langt for å bevare det mest mulig.

Skrevet

men betyr det at kroppen ser bedre ut om man tar ks, altså etterpå ? høres jo teit ut, men kanskje bekkenet ikke utivider seg så, de unngår strekkmerker osv. ? Eller hvordan er det man bevarer kroppen "bedre" ved ks ?

Skrevet

De er jo som regel så sulteforet (Beckham ivertfall) at et svangeskap setter vel ikke sine spor uansett.....ivertfall ikke viss de som det har vært sagt her tidligere tar ks en mnd før...skjønner ikke at de får det heller, hva skal de med barn...?

Skrevet

Hvis de betaler ekstra får de sikkert fjerne overflødig hud ja. Men kanskje de vil spare musa si også:)

Nei jeg vet ikke. Hovedsaken er vel å se best mulig ut. Spiser sikkert minimalt, og fortsetter å røyke for å slippe de ekstra kiloene... Men hva vet vel jeg...

Skrevet

Hihihi...ser ikke ut til å ha hjulpet Posh ivertfall, sånn som gubben hennes renner rundt...:)(litt stygg den :/

Skrevet

Mange morsomme innlegg ovenfor, men de viser ogsaa mye uvitenhet naar det gjelder foedsler i USA. Det stemmer at flere amerikanere tar ks enn i Norge, men dette er delvis fordi legene kan bli saksoekt dersom noe gaar feil under foedselen, men ogsaa fordi de velger den loesningen som er tryggest for barnet. I Norge har man i stor grad den oppfatningen at ting skal vaere saa naturlig som mulig, altsaa lar man ofte gravide gaa opp til to uker over termin foer en foedsel settes i gang. F.eks. i USA settes ofte foedselen i gang FOER termin dersom legen mener det er det beste. En venninne av meg, som foedet normal, fikk foedselen satt i gang 16 dager foer termin, fordi babyen var saa pass stor og legen fryktet problemer hvis den vokste seg for stor (ellers ingen problemer med svangerskapet). Dersom en vaginal foedsel ikke gaar som legene oensker er de raske med aa gaa over til ks. Det kan selvfoelgelig diskuteres om dette er en avgjoerelse som blir tatt for raskt eller ikke, men jeg kan nevne venner av meg som er blitt totalt oedelagt etter foedsler i Norge fordi denne avgjoerelsen ikke ble tatt raskt nok. Saa det er nok for og i mot.

De fleste amerikanerne jeg kjenner oensker aa foede normalt, og jeg tror nok dette gjelder kjendiser ogsaa. Et arr over magen etter ks er ikke akkurat pent. Strekkmerker osv er det samme enten man har tatt ks eller ikke.... grunnen til at magen til mange kjendiser (ikke alle!) forsvinner paa en to tre etter foedselen er fordi de er slanke og trener hardt. Jeg har normale venner med pannekake flat mage og ingen strekkmerker etter flere foedsler, saa det er mulig for noen, mens andre sliter hardt med aa gaa ned i vekt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...