Gå til innhold

August: Tilstandsrapport uke 30..


Gjest

Anbefalte innlegg

Var til lege idag;opp 8kg,sf 26,blodtrykk normalt.jern normalt,urin fin,

og jeg er i toppform!!Hvordan står det til med dere andre i uke 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Jeg er også i uke 30. Var hos legen for en uke siden å da hadde jeg gått opp 13kg, sf 29. Fikk henvisning til sykehus for å sjekke meg for modning pga masse kynnere, tror jeg skal der i løpet av uken. Men ellers føler jeg meg i superform å har masse energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har vært til kontroll i dag!

Opp 6,5 kg, sf på 28, okei blodtrykk men lavt jernnivå og litt protein i urinen. Er 29+5 i dag, og har svimla og hatt hjertebank de siste ukene, så jeg regna med at det var et eller annet nivå som hadde sunket. Så nå må man ut og kjøpe seg litt jern. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i uke 30. På kontroll fikk jeg opplyst at min tilstand var som følger:

Opp 7.5 kilo, blodtrykk på 128/68, spor av protein i urin, ødem 1-2, og et SF-mål på 26. Føler meg også i fin form, rent bortsett fra intens hodepine nesten daglig. Alt kan leves med, men må si at jeg nå gleder meg til å bli ferdig med denne hdepinen (vart siden uke 17..).

 

Hjertelyd på 130, der har det lligget stabilt siden uke 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også i uke 30, opp 9 kg, SF-mål 30, ødem 2-3 (litt bedre disse dagene som har vært litt kjøligere), blodtrykk 120/70, masse halsbrann og blodtrykksfall flere ganger i løpet av dagen. Men synes jeg har det bra, er i full jobb ennå og bare gleder meg til å gå ut i ferie og påfølgende permisjon! Og ikke minst til å møte lille-gutt som ligger inne i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei; )

 

I uke 30 var jeg opp 15 kg,sf mål på 30.5,ødem 1-2,blodtrykk 140\90 men etter flere målinger målte den 110\60 liggende.

Tok blodprøve da jeg har o-resus minus,skal sjekkes om d dannes antistoffer.Blodtrykker mitt er stigende gjennom graviditeten,har fått beskjed om å ta kontakt med jordmor eller sykehuset om jeg skulle bli kvalm,få hodepine e.l.

Jeg tror nok bare det er arvelig men det er fint de følger meg opp; ) Uansett lever jeg sunt så derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke klare holde blodtrykket nede.

 

Jepp...ellers så håper jeg lillegutt har det bra i morsmage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rapport: Vekt opp 10kg fortsatt lavt blodtrykk 90/60 fortsatt sykemeldt.. Blir det resten frem til ferien nå... Henvisning til fysio pga vonde hofter.. Bedre form nå enn på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg var på kotroll i uke 29.... vekt opp 5 kg,blodtrykk normalt, sf 27,urin negativ,blodprosent normal og ellers i topp form foruten bekkenløsningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann, uke 30 i dag!

Var til lege på mandag- opp 15 kg til nå! litt lavt blodtrykk, men høyere enn tidligere- han skrev + på ødem, tror ikker det var så mye. Urin fin og litt lav blodprosent. Litt sliten om dagen, og har har bekkenløsning. Men føler meg stort sett fin!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 31 og opp 11 kg.

SF 28 cm,

FL 148,

BT 105/70,

ødem 1,

Hb 12,5

 

Blod i urinen fortsatt men ikke proteiner eller leuko idag.

 

Føler meg i fin form og skal tilbake til ny kontroll om 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er 29+6 var hos legen igår, sf 25, fint og normalt med blodtrykk og hjerteslag og alt mulig. Har lagt på meg 11 kg så langt, synes det er mye, skjønner ikke helt hvor de kommer fra heller, dårlig matlyst, ikke mye godteri eller cola, spiser nesten mindre enn før! Hvor skal dette ende? har jo fremdelse en stund igjen...... vel,vel....glad at alt er fint i alle fall!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt mellom to kontroller jeg da. Var på kontroll i uke 28, er nå i 30. ike og skal ikke på kontroll igjen før 14/6. . Er sykemeldt pa kynnere. Jobber i hjemmesykepleien, så legen synes det var best for meg å være hjemme. Myesitting på huk, tunge løft og mye ut og inn av bil, som ikke gjør kynnerne bedre. Er en del trøtt, har hørt at det kan skyldes kynnerne, men dette vet jeg ikke. Ellers er formen bra. Matlysten er normal, spiser ikke som en hest enda heldigvis, HB 12,4 BT 114/81, neg urin og ingen ødemer. Jordmor har målt symfyse/fundus til 24 cm. På forrige kontroll hadde jeg gått opp 6,4 kg totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er nå 29+2!

 

Opp 10 kg i vekt, ødem 0-1, neg urin, Blodtrykk 100/70, hjertelyd 132, sf 27.Har noe bekkenplager, endel kynnere, og sover dårlig. Blir nok noe sykemeldt når jeg skal til legen, jobber i barnehage og da er det ikke bare bare med slike plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29+5, opp 1,5 kg, blodtrykk 128/68, spor av protein i urin, 1-2 på ødem....føler meg i fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...