Gå til innhold

Er det flere som er svimle (og kvalme) her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å bli veldig svimmel på fredag og det gir seg ikke. Er det flere som er svimle. Jeg var svimmel forrige gang også, men ikke så lenge av gangen? Jeg burde vel komme meg til legen for å måle blodtrykket. Blodprosenten er fin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavt bt er helt vanlig tidlig i graviditeten, men noen fortsetter å ha det hele svangerskapet, slik som meg. Jeg har alltid hatt problemer med det så det er noe jeg er vant til. Må noen ganger sette meg ned. Drikker mye vann slik at jeg bidrar litt med å holde trykket oppe. Uansett er det fint at du tenker på å ta det opp med legen. Det er vel i uke 28? en har tilbud om en ekstra kontroll hos fastlege. Nye regler for kontroller så jeg husker ikke helt

Skrevet

Var veldig svimmel fra ca uke 22 til 25. Hadde ferie en uke, og det hjalp. Nå føler jeg meg ganske normal igjen. JM sa det var veldig vanlig pga økt blodgjennomstrømning i hjertet, men det var ganske plagsomt å sitte på jobb og føle at jeg skulle svime av hel tiden. Så kanskje en liten sykemelding hadde vært lurt? Jeg jobba vanlig, men særlig effektivt var det nå ikke.....

Poenget er : det gikk faktisk over! Håper det ikke kommer tilbake.

Skrevet

Takk for svar. Jeg var hos legen på torsdag og da ble ikke boldtrykket målt (jeg spurte etter det, men det var ikke nødvendig fikk jeg til svar). Svimmelheten begynte på fredag (typisk). Jeg er nå 14+3 og har time igjen i juli. Men hvis det ikke gir seg så tar jeg meg nok en tur til legen for å få målt bt.

Skrevet

Ja, har vore kvalm og svimmel sia veke 5, no er eg 26+6! blodprosent og blodtrykket mitt har vore fint heile tida. jordmor og lege seier eg berre må leve med det..

Skrevet

hei.... prøv å spsise litt ekstra jerntabletter en liten periode kan være derfor du er svimmel.... det hjalp meg... sluttet med det nå og er helt fin...

Skrevet

Har faktsik prøvd jerntab. ein periode, men det hjelper ikkje. Har ikkje lavt jernlager, men bygger det opp til seinare i graviditeten og fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...