Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat fått gjort et AIH forsøk (kunstig inseminasjon). Er vettaskremt, er så utrolig redd for å bli skuffet om 2 uker hvis det ikke klaffer. Vet at sjansene for å bli gravid er ca 25 prosent med AIH, så jeg må bare forberede meg på å bli skuffet. Og sjansen for spontanabort er jo også litt større ved fertilitetsbehandling. Samboeren min hadde ikke tid til å bli med meg heller, så jeg føler meg skikkelig deppa og alene akkurat nå. Det var jo ikke sånn jeg hadde tenkt det skulle bli når vi skulle stifte familie. Det føles veldig urettferdig at akkurat vi skal ha problemer med å få barn. Det hjelper ikke akkurat heller at det popper opp barn hos alle venninner og bekjente for tida, mer eller mindre uplanlagt.

Noen her inne som har blitt gravide med AIH? Jeg krysser ihvertfall fingrene for meg selv og alle andre her inne på sliter-sidene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5119379-aih-fors%C3%B8k-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for at du ville dele det med oss her inne. Jeg skal til AIH etterhvert, jeg går og ventere på brev. Har vært endel inne på assistert befruktning og lest, men venter til jeg er skikkelig i gang med å legge inn spm der. Hvor lenge måtte du vente før du fikk AIH, eller er det ikke venteliste på det? Må man ta mange hormoner først? Må man være hjemme fra jobben i flere dager etter inseminasjon?

Jeg håper inderlig det klaffer for deg denne gangen, jeg blir veldig glad om du oppdaterer oss!

Lykke til!

Hei på deg!

Jeg har ikke kommet lengre enn til disse pergo kurene jeg da. Men vi er søkt inn til ivf. Noen som det kan virke som vil ta en evighet før vi kommer i gang med. Jeg forstår veldig godt følelsen av at dette er skummelt og at det ikke var slik du hadde sett for deg å bli gravid. Da er vi to!

I mitt hode skulle jeg bli gravid når jeg ville det og det skulle lages i en romantisk setting og ikke etter el tester og en kropp full av hormoner. Men slik ble det så absolutt ikke. Og ja det er urettferdig når "alle" rundt oss får barn bare de ser på en tiss.....Det gjør like vondt hver gang det dukker opp en ny, for det bare understreker at jeg ikke får det til.

Forstår veldig godt at du føler deg alene siden du faktisk var alene i dag. Hvorfor var ikke samboerene med deg? Skal jeg være helt ærlig vil det ikke være noen grunn som er god nok til at min mann ikke blir med meg hvis vi evt kommer så langt som til ivf. Selvom det er min kropp de evt skal ta ut og sette inn egg i må han være med.

Krysser virkelig alt jeg har for at det går bra for deg! Prøv å finne koselige ting du kan okupere tankene dine med i disse to ukene hvor du går og venter. For jeg har en misstanke om at disse ukene kommer til å bli veldig lange for deg.

Skal tenke masse på deg!

Klem

Tusen takk for støttende svar!! Disse ukene kommer til å bli lange ja... Samboeren min ble ikke med, pga han skal ha eksamen de nærmeste dagene og leser 24-7, og tenker ikke på annet. Han hadde nok med å levere sædprøve til klinikken idag morges... Det føles ikke godt at han ikke ble med., men alternativet var at vi måtte ha ventet til etter hans eksamener, og det er ikke aktuelt for min del. Hadde aldri drømt om at mitt (forhåpentligvis) framtidige barn skulle bli unnfanget på den måten. Akkurat nå føles hele livet mitt temmelig mislykket, men det er sikkert div hormoner som flyter rundt i årene nå, så jeg må bare ta en dag av gangen og finne på positive ting å okkupere tankene med, ja! Og hvis det bare blir en baby ut av dette, så spiller det ingen rolle hvordan det er unnfanget!

Ang spørsmål om ventetid: jeg har hatt 4 pergokurer uten hell, begynte med dem i jula. Vi kunne sikkert gått rett på ivf etter pergokurene, kommer til å ta ivf hvis ikke dette forsøket fungerer. Jeg går på privat klinikk, og det tok bare 1 mnd fra de fikk henvisning fra fastlegen min til jeg ble innkalt. Og når man først er inne i systemet, så går det slag i slag. Ventetiden er nok lengre på sykehusene rundt forbi.

Ang spørsmål om prosedyren: jeg har tatt sprøyter i magen i ca 12 dager, inne på to ultralyder for å se hvor langt eggene er kommet. Selve aih-prosedyren tok kanskje 10-15 min, ikke vondt heller. Annet enn generelt ubehag som ved vanlig gu. Trenger ikke være sykemeldt eller borte fra n jobb, skal leve som vanlig. Det er jo egentlig ikke annet enn en vanlig befruktning, med litt hjelp :-)

Lykke til med prøvingen alle sammen!!

Jeg kan ikke noe for det men når det gjelder dette er ikke eksamen er det ikke god nok grunn til at han ikke kunne ta seg en pause og vært der for deg. Han er faktisk en del av dette han også selvom han "bare" skal lever en kopp med sæd.....

Men men slik ble det nå engang. Prøv å tenk at det barnet du får enten nå eller senere med annen hjelp er et veldig heldig barn. Det er et barn som faktisk virkelig har blitt laget av enormt mye kjærlighet og er veldig ønsket.

Har du noe hobby du kan drive med i disse dager?

Jeg er selv av den litt kreative typen som gjerne maler, strikker, broderer eller det som måtte dukke opp fra fantasien og panduro sine kataloger. Merker at når jeg holder på med dette går timene uten at jeg tenker for mye på vanskelige og vonde ting. Det gir veldig mye å se at noe vokser fram mellom hendene på en.

Så får du bruke disse sidene masse framover hvis du trenger det.

Husk at du er ikke alene

Klem

Jeg syns også han skulle tatt seg en lesepause idag, men han kan ikke engang komme hjem tidligere ikveld. Så jeg føler meg veldig alene og tilsidesatt. Det stemmer visst at mannfolk ikke kan tenke på to ting samtidig (dvs eksamen og aih....) Må bare ikke henge meg opp for mye i det, og heller se framover. Har endel hobbyer ja, strikking og panduro-aktiviteter er favorittene:-) Og trening, men skal nok forholde meg relativt rolig de neste ukene, siden jeg har vært temmelig utkjørt fysisk i det siste. Får konsentrere meg om jobb, venner og hobbyer de neste ukene, og få dagene til å gå på et vis. Tusen takk for all støtte, det hjalp betraktelig å lufte tankene sine her!

Klem, V

Annonse

Er faktisk ikke helt sikker på hva det koster. Medisinene og sprøytene kostet 3000. På klinikken sa de at aih koster 6-7000 tusen, men jeg vet ikke om dette inkluderer medisinene. Jeg går privat da, så det koster sikkert litt mer her enn på sykehus/i det offentlige. Kanskje noen andre som vet hva det koster i det offentlige? Klinikken skulle sende meg giro, så jeg kan komme tilbake til hva det koster (når sjokket har lagt seg, hehe!) Men, hva gjør man ikke for å bli gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...