Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg maa klage litt jeg ogsaa idag! Jeg blir saa lei av alle kommentarene: skal han spise igjen naa, rakk du og gi en liten lyd ja för mamma kom, alle barn bruker pute, han maa jo faa ordentlig mat snart, han smiler naa helt ut av seg snart han da, skal han ikke ha mer klär paa seg, han faar naa den bamsen dytta opp i trynet ogsaa ja (naar han er trött om kvelden har vi kosebamsen for han liker da aa sitte og stryke paa den). Hun er selvfölgelig glad i barnebarnet, men alle kommentarer gaar paa meg. For det meste overser jeg det, eller pröver aa forklare hvorfor jeg ikke har pute, at jeg har nok mat til han osv. Men naa sprekker jeg snart! Synes dette er saa slitsomt - vil hun at jeg skal föle at jeg ikke gjör noen ting riktig eller skjönner hun ikke hvordan hun er selv? Vanskelig aa snakke med henne om ting for da skjönner hun ikke engang hva jeg snakker om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ser det sikkert ikke selv. minner meg litt om min svigermor. Huner flott hun, men dette med amminga skjønner hun seg ikke på, ga mme selv til sine. Først kan hun kommentere at jentaår pupp for ofte, og i neste øyeblikk har hun sikkert fått for mye mat. Gidder ikke å henge meg opp i det, vet jeg gjør det rette med ungene mine. Hun hadde småbarn i en tid da ting var mer tungvint og ting måtte gå mer på skinner med mating og stell, og ser ting ut fra situasjonen hun var i

Skrevet

Første barnebarnet? I noen familier så må man bare gå opp en løype med førstemann hvor man må igjennom litt sånt. Moren min sier om min søsters sønn (som er hennes første) at "de har jo mye rart for seg". Det har på en måte blitt konklusjonen etter noen måneder med sånt som du sisserer, og nå med min baby er hun heldigvis mer opptatt av å bare være bestemor og nyte babyen.

Det er jo sikkert ikke så lett å slutte å være mamma på den måten! Du får være tålmodig med henne og la henne også få venne seg til den nye situasjonen.

Skrevet

Mora mi mente også at tulla burde få grøt snart, da var hun 3,5mnd. Hun hadde moen økedager og jeg var ganske slite, for sambo var bortreist med jobben. Men jeg sa at hun får ikke grøt ennå, og sto på mitt. Nå er hun 5 mnd og jeg har masse melk til henne. Hun har ennå ikke fått grøt.

Men ellers er hun en super mormor når hun får være det, noe som er ganske sjelden siden hun bor et sykke unna.

Skrevet

Mye har nok forandret seg siden de var moedre selv saa det kan bli massevis av spoersmaal og kommentarer. Stol paa deg selv og si godt ifra du dersom det blir for mye for deg. Det hoeres ut som du er en kjempeflink mamma=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...