Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei:) Jeg og sambo har så lyst på en bebis... samboern min gjør alt han kan for å få meg skikkelig på gli, han er bare skikkelig babysjuk:) Hvorfor jeg holder igjen litt er at jeg er ferdig med min bachleorgrad nå og vet ikke om jeg har skole eller jobb neste år.. Hva slags stønader får man hvis man kommer i den situasjonen. samboeren min studerer han også. Vi er 23 og 24 har leilighet, bil og mangler en liten bebis... Men når er riktig tidspunk for den nye verdensborgerens ankomst? Jeg skal begynne på nye p-piller i dag men lurer nå på om jeg skal slutte på de og heller la veien bli til mens vi går... Hva syntes dere??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5118358-n%C3%A5-trenger-jeg-deres-synspunkter-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjerdemann på vei Skrevet 22. mai 2006 #2 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis dere vurderer å bli gravide, ville nok jeg søkt skole/tatt fag til neste år også. Om du får jobb rett etter du er ferdig (Og er gravid) er det jo bare å la være å gå på skolen, får du ikke jobb, får du i alle fall engangsstøtte og fødselsstipend, og det er ikke galt "betalt" det. Jeg ble gravid rett etter at jeg var ferdig med min bachelor, men jeg var veldig heldig og fikk jobb med en gang,så for oss ordna det seg veldig greit økonomisk. Men litt avhengig av hva slags bachelorgrad du har, kunne det jo vært lurt med fast jobb først. (Jeg er maskining. og i slike mannsdominerte yrker, har de lett for å se negativt på kvinner som får barn. JEg ble spurt om jeg hadde tenkt å bli snarlig gravid når jeg var til intervju, og mistet forlengelsen av kontrakten når jeg sa til de at jeg var gravid.) Så det er jo en ting dere må ta i betraktning. Men økonomisk vil dere nok ikke ha så store problemer, i alle fall ikke hvis du fortsetter å studere når du får unge. Lykke til med valget, du får si ifra hva dere bestemmer dere for! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5118358-n%C3%A5-trenger-jeg-deres-synspunkter-jenter/#findComment-5118680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei! En liten kinkig sak... Men av erfaring så blir en ikke gravid på 1-2-3. Det kan hende du ikke blir gravid på et år.. Og da er du kanjse i jobb:-) Men hør med trygdekontoret for sikkerhets skyld. Men noen sier at det aldri er et bra nok tidspunkt å få barn på, en må bare ta det som det kommer, andre har et annet syn. Selv er jeg i 10pp nå og begynner å bli utålmodig på at det ikke er noe barn på vei. Om jeg hadde vært i dine sko, ville jeg ha sluttet på pilla. La tiden vise om det kommer en baby nå eller kansje om noen måneder... Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5118358-n%C3%A5-trenger-jeg-deres-synspunkter-jenter/#findComment-5118753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå