Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 er snart 3 måneder på vei og har vært sykemeldt i to nå. Hva sier trygdekontoret om sykemeldinger når man er gravid? Må man prøve diverse tiltak for å kunne jobbe litt eller kan man slippe så lenge det er pga graviditet? vet jo det er noen nyere og strengere regler for langtidssykemeldinger.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Skal på trygdekontoret på Onsdag! Håper på å bli litt klokere da når det gjelder sm! Er 25 uker på vei da, har vært sm i 2 uker. Har gått 16 dager da som arb.giver har betalt! Er spent jeg :-) På hva jeg får!
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Hvis man er for dårlig for å jobbe er det grunn nok ! Er så forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på graviditet. Legen din vet nok hva han/hun skal skrive som grunn til tr.kontoret. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Det er avhengig av hva du er sykemeldt for, og hva legen din har skrevet på sykemeldingen. de er blitt veldig strenge, så det skal store plager til for å være 100% sykemeldt lenge, dvs over flere mnd. I mine papire på trygdekontoret så står det at jeg er fratatt å prøve meg i aktiv og gradert sykemelding pga medisinske årsaker. dette har legen min gitt beskjed om. Her her du få høre min sykehistorie som er nok for å kunne gå sykemeldt over lengre tid: Jeg fikk blødninger da je var 12 uker på vei, disse kom pga forliggende morkake. Noen uker etter fikk jeg bekkenløsning, lavt BT hvor jeg svimer ofte av og var helt utslitt og hadde null energi. Morkaka flyttet på seg, jeg har begynt å få vonde kynnere, menssmerter som resulterer i at livmorhalsen min kan begynne å åpne seg før tiden. Derfor er jeg verken i stand til å jobbe som sykepleier og det er heller ikke forsvarlig. Men dersom du kun har vært sykemeldt pga kvalme, så må du nok forvente at du må i jobb igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 der er pga kronisk sykdom som medfører at jeg blir ekstra sliten og mottakelig for annen sykdom, og det er ikke bra for babyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå