Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Nå var vi inne på det her med hormoner og reaksjoner og provoserende innlegg osv i forrige uke. Så legger et eller annet anonymt vesen ut en tråd om overvekt i svangerskapet og folk HIVER seg på tråden og fyrer av.. Dette mennesket ville jo bare provosere, og gjett om h*n klarte det da:-) Det verste er at det beviser jo hvor hysterisk redde vi er for å legge på oss, selv når vi er gravide, så det er jo egentlig oss det er noe galt med, og vi som burde skamme oss som er så kroppsfikserte at vi lar oss hisse opp av dette. Mediene har jo vunnet kampen om kropp når vi lar noen fortelle oss at vi er mindre verdt om vi veier noen kg "for mye", og at det er noe galt med oss. Ikke innrømmer vi at de har vunnet, men innerst inne gnager det, og resulterer i sånne reaksjoner som til dette innlegget. Et innlegg som attpåtil var så tåpelig at jeg, som er "rehabilitert" bulimiker, holdt på å le meg i hjel av det. Og jeg er følsom når det gjelder vekt altså. Pust ut damer....vi er vakre:-)
<3 Jentemafian <3 Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 HaHa det er jeg helt enig med deg i. Jeg orker ikke lese innlegg som har med vekten å gjøre for det er så sårt tema for meg enda. Uvant vettu
Lofoten Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Er så enig, så enig. Fatter ikke at folk gidder å svare på sånne innlegg en gang!! Dette med vekt er bare så utrolig individuelt og vi har alle forskjellige svangerskap! Nei, vi skal være stolte av våre gravide kropper og forsøke så godt vi kan å leve et liv som er sunt både for oss og den lille i magen! (ps er 15+6 idag og har lagt på meg 4-5 kg uten at det bekymrer meg nevneverdig)
Molait Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Vet ikke hvilke tråder du sikter til, men gliste godt av en i dag. Mer det å se utvilkingen på tråden..hehe. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke vil bli bælfeit!! Er vel få som VIL det. Noen bryr seg kanskje ikke, men få går nok inn for det. GIkk opp 23kg sist og er lita. Så ut som jeg-vet-ikke-hva. Vil helst unngå det. Følte meg lite vakker da gitt..hehe. Men det er rart det der at så mange skal hisse seg opp så veldig. Bryr vi oss virkelig så mye om hva andre mennesker vi ikke kjenner synes og mener og skriver på en nettside??
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Må si meg helt enig. Komme det som komme skal :-)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2006 jeg gikk også opp 23 kg sist, og vil veldig gjerne slippe å gjøre det igjen. Er ikke så stor jeg heller, og følte meg som en ball med armer og bein. Men samtidig så tenker jeg at jeg klarte å komme meg ned i vekt igjen (gikk ned til 5 kg mindre mindre enn det jeg veide når jeg ble gravid), så da klarer jeg det nok en gang til. Men så vet jeg også at kroppen trenger tid. En god regel er 9 måneder opp og 9 måneder ned. Å bli tynn er det siste man skal tenke på når man har fått barn egentlig..
Happy Ignorant Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Jepp, du har så rett! Lot meg faktisk provosere selv om jeg synes jeg SÅ den anonyme hovedinnleggeren stå å flire! Føler meg dum etterpå, så klart, for å ha senket meg på samme nivå, men unnskylder det med at vi er nokså ubevisst våre egne reaksjoner i denne hormonstyrte fasen. Men jeg synes faktisk det er verre når vi tar helt av, og vrir og vender på signerte innlegg, som ikke er ment som sårende eller provoserende i utgangspunktet.
Storebror & Lillebror Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Helt enig! Gidder ikke bruke noe av den lille energien min til å besvare tåpelige innlegg som det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå