Gå til innhold

Legen tok ikek gu på 1.legetimen...?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som ikke har tatt det? Fikk min første datter for et år siden og da var det en selvfølge. Jeg som hadde nystussa "dott" og greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hvilken uke var du? Tror ikke de gjør det før uke 12 og tror heller ikke de gjør det altid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg bare 6-7 uker på første legetime. Da ble det tatt gu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke rutinemessig GU lenger etter den nye reformen med sparekniven på gravide.

Du må be om å få tatt celleprøve dersom det er mer enn 3 år siden sist, eller ikke behov for GU tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var den sparekniven ja..... jeg er direkte misfornøyd med disse nedskjæringene, syns det er idiotisk å kutte i tryggheten til gravide. Men det er nå så - lite å gjøre med, får heller tyne mest mulig ut av de kontrollene vi får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tok nok ikke GU på meg heller på første kontroll, men jeg hadde en for 6 måneder siden. Jeg hadde jo forventet det, men piff. Når nedskjæringene er som de er så får vi, som ka-ping sier, bruke de kontrollene vi har til det fulle:) Evt gjøre som oss; kjøpe seg litt trygghet:) Vi har bestilt oss privat UL fordi vi ikke klarer å vente til uke 18, kostet ikke så allverdens, men hadde vært verd det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk heller ikke GU hos legen da jeg var der forrige uke, (9+5), han sa at de hadde gått bort fra det, og at det ikke var noe han fikk sett likevel, og ettersom jeg uansett var til GU med diverse tester og innvendig UL både i mai og des i 2005 så mente han at alt var heeeelt ok!!

vi skal på tidlig UL nå på torsdag (første mens jeg er gravid) og gleder oss masse, men er litt skummelt å, tenk om liksom...men bare å krysse fingre og håpe at alt er bra!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er jo slik som legene sier. de får egentlig ikke sett noe når de tar gu på deg.

 

jeg tok en gu når jeg var 7 uker på vei og han fikk ikke kjent på livmoren en gang for den var bakoverbøyd. så jeg ser egentlig ikke noe vits i det. jeg fikk jo ikke noe svar på om alt var ok alikevel, for det kunne han ikke svare på så tidlig.

 

så jeg bestilte meg en time hos privat gyn. med en gang, og fikk se hjerte slå på ul.:)

 

så jeg annbefaler alle det på de sterkeste hvis dere vil vite om det er noe levende inni magen:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke gu sist (ca 1 år siden), men denne gang skulle jeg ta celleprøve og jeg krevde GBS-prøve, så da måtte det gjøres!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...