Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg rundet 24 uker i dag, og er nå altså i min 6. måned. Jeg har gått opp ca 6,5 kg etter veiing i helgen (iiik!), og synes selv at magen er ganske synlig - men det kommer helt an på hvilke klær jeg har på meg.

Men jeg får høre så ofte at "du er jo ikke er så stor enda", og synes det er litt "kjedelig". Når begynner den egentlig å vokse for alvor da? Jeg synes ikke magen har vokst så veldig mye de siste ukene, bare vært på stedet hvil liksom. Har jo lyst på stor struttemage, hehe. Men jeg går jo bare i mammbukser og synes selv at magen er svær (til meg å være) - men det er liksom ingen andre som kan se det!!

Er det flere her som er rundt 24 uker og ikke er SÅ store enda, eller er det bare meg? (P.s. Babyen sparker som bare det hver dag, så den har det jo tydeligvis bra...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5117954-flere-med-sm%C3%A5-mager-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi er flere i samme situasjon. Det er ennå veldig mange som ikke ser at jeg er gravid, og jeg runder 23 uker om par dager. Når jeg sier hvor langt jeg er på vei så får folk sjokk.

Men med meg er det som med deg, JEG syns at jeg er stor, og mannen min syns magen min har vokst. Den lille har det bra, og det er det viktigste. Vi får kanskje være fornøyde med at vi slipper å være så store når sommer og varme kommer?

Kos deg med magen din, og ikke bry deg om de dumme kommentarene. Det har jeg kommet frem til i allefall :)

Takk for trøsten :o) Det er liksom noe med det at man vil ha stor mage som alle ser... Og når jeg i tillegg er mindre enn alle venninnene mine når de var i samme uke begynner jeg jo nesten å lure. Men som du sier, vi er vel mer heldige enn motsatt, fordi vi slipper den tunge "byrden" så tidlig. Og så lenge bebisen har det fint, bør jeg ikke klage ;o)

Det er som du seier, at det er stor forskjell på kva du går med. Og ka folk synast er forskjellig, veit dei kor stor man egentlig skal vere i veke 24?

Eg får stadig høyre at eg er liten, og har så snerten mage. På måla på helsekorte ligg eg på øverste lingje, så den er jo egentlig stor. Det kan jo komme av at eg ikkje har lagt på meg så masse, men kjedelig å høyre at eg er liten. Er forøvrig 26+6 idag.

Jeg er heller ikke spesielt stor. Er 23+3 idag. Men jeg har lagt på meg 12kg da... Jeg synest jo at magen er stor, sambo også, men andre synest ikke det. Men jeg er egentlig glad for at jeg ikke har så stor mage enda.. Man blir nok lei av den store magen etter en stund også!:)

Er 25 + 5 og har lagt på meg 5,5 kg. Ser ikke at jeg er gravid bakfra, men det er typisk for min familie. Spesilet når man venter jente(noe vi har fått bekreftet). Synes selv jeg er stor, men andre synes ikke. Er vel hva man er vant til tror jeg..

Annonse

Endelig noen som har det som meg. Går nemlig og er litt stresset over liten mage. Hadde vel ikke vært det om ikke alle jeg treffer kommenterer hvor liten den er. Senest i dag fikk jeg et bekymret blikk fra en nabo når jeg fortalte når terminen er. Har faktisk lagt på meg 9 kg. Er i uke 27. symfysemål er litt under den streken, men innenfor det grønne feltet. Så da er det vel normalt. Men til og med legen sa jeg kunne vært større. Blir jo litt stresset da. Har faktisk tatt frem målebånd og målt selv for å se om den vokser.

Får vel prøve å overse alle kommentarene, og være takknemmelig over at jeg i hvert fall ikke kommer til å bli kjempestor.

Men litt ok å høre at det er flere som meg. vi blir vel store vi og. Jeg ble ganske stor på slutten i mitt forrige svangerskap. Nei, vi får slutte å bekymre oss.

Er i uke 25 + 3, og synes selv jeg har liten mage. Jordmor sa at jeg var jo ganske liten og nett til å være 2. gangs. men symfusen lå akkurat over den røde streken. Har kanskje litt med kroppsbygning og fassong å gjøre?? Men enig med engel 0806. Når jeg nærmer meg termin kommer jeg nok til å klage over at magen er så svær og så i veien for alt.

Hehe, godt å høre at vi er flere :o) Det vel ikke noe å bekymre seg over, men det er irriterende når alle skal kommentere det hele tiden. "Man kan jo ikke se det på deg", "du har ikke vokst mye" osv osv. JO DET HAR JEG, både jeg og mannen min synes jeg er diger, så det så :-D

Takk for alle inspill, det er alltid greit å vite om flere i samme båt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...