Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 10 mnd om en uke, og han gulper fortsatt - dog kun etter maten... Jeg må vente en time etter han har spist før jeg kan legge han på magen på gulvet for å unngå å legge press på magen for tidlig. Likevel gulper han etter litt... Om han har drukket mye så gulper han... Også om vi bærer rundt på han litt etter han har spist, gulper han. Utrolig kjedelig når vi er på kjøpesenter feks. og han gulper både oss og seg selv full... Er det unormalt at de fortsatt gulper ved 10 mnd alder? Bør jeg ta det opp med helsesøster på neste kontroll? Er det noe JEG kan gjøre for at han skal gulpe mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sluttet etter 1 mnd her

Skrevet

Min er ikke like gammel som din, men 8 mnd. Han gulper fremdeles i hytt og pine. Klesvasken blir jo enorm, både jeg og han skifter flere ganger for dagen.

Så lenge han vokser og legger på seg som han skal tror jeg ikke det er grunn til tiltak ennå. Vet ikke helt når i alder de anser det som unormalt å gulpe.

Du kan jo uansett nevne det for helsesøster neste gang, det skal jeg gjøre.

Kan jo nevne at storebroren her også gulpet leeenge og mye, husker ikke helt når det gav seg, men det ble bra etterhvert.

Skrevet

Forresten kan du prøve å legge merke til om det blir verre av forskjellig type mat. Min gutt fikk en ny type middagsglass her en dag, og da gulpet han verre enn på lenge...

Skrevet

Helsesøster sa til meg at mange barn gulper helt til de reiser seg på 2!

Skrevet

Da tar det kanskje litt lenger tid da... =( Han har akkurat begynt å åle seg fremover nå... Men da vet jeg ihvertfall at det ikke er unormalt. =)

Skrevet

Jeg snakket med fysioterapeuten om det, og hun sa at de værste tilfellene er opp til 4-års alder. Grunnen til at de gulper er dårlig utviklet lukkemuskel mot mavesekken. Hun sa imidlertid at det hjelper å ligge mye på magen, da styrkes muskelen.

Skrevet

lillemor gulpet mye, men nå har det værste gitt seg, nå gulper hun bare rett etter puppe måltid hvis hun har spist for mye. (hun er 6 1/2mnd). Går det ikke ann å ha en gulpeklut i innerlomma når dere drar ut på kjøpesentre og sånne plasser? har alltid med med et par gulpekluter, og et par smikker.

Skrevet

Min er 8,5 mnd og det er et par mnd siden han sluttet å gulpe.... Det skjer av og til enda, men langt ifra hver dag!

Er vel helt forskjellig fra unge til unge vil jeg tro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...