Mo9ca22 Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Har nå i 3 dager gått med konstant krampe i leggene, eller gått å gått... klarer ikke å gå eller stå, eller noe... D begynte midt på natten og går ikke an å "løsne" Har prøvd alt fra massasje til varme bad og omslag. Har så utrolig vondt, og klarer ikke å gjøre noen ting, frustrerende siden jeg også har en datter på snart 2 som vil finne på ting med mamma. Og en samboer som ikke skjønner at det er kul umulig at jeg har henne alene et par timer... aaaaarrrgh... Må vel nevnes at jeg er plaget med bekkenløsning og mulig nyrestein, tett urinleder på høyre side også... vet ikke om d kan ha noen sammenheng, men je er helt ødelagt, kan noe mer skje med meg..... Andre som har hatt dette.. krampe i leggene over lengre tid.? Hadde d bare vært den ene, så skulle jeg ha klart meg, men begge.... åh... Uff da, ble jo rene klagebrevet dette... Noen som har forslag til hva som kan løse opp smertene, eller musklene.... alt tas i mot med takk!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har ikke vært så mye plaget med leggkramper på dagen, men på natten - jeeez!! Har flere ganger måttet vekke sambo for litt bøy og tøy midt i nattens mulm og mørke For meg hjalp det veldig å ta to kalktabletter om dagen.
Vladimir og Estragron Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Hei! Jeg har hørt at krampe i leggene kan komme av for lite kalsium, og at det skal hjelpe å drikke masse melk, eller andre melkeprodukter. Jeg har aldri prøvd, men har hørt av andre at det hjelper. i hvert fall noe du kan tenke på hvis du pleier å drikke lite melk -- da har du kanskje lite kalsium.
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Hmm.. Jeg mente selvfølgelig kalsium...
Mo9ca22 Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2006 Ja, jeg har hørt det selv, men jeg drikker melk pga halsbrann, så jeg tror kanskje jeg får i meg nok der.... får prøve å pøse på, samt ta litt kalktabl.... hehe, håper dette går over snart i allefall.. Takker for råd!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har og vært plaget med leggkramper, og mitt råd til deg er faktisk å gå deg en tur. Da løser du opp musklene som har knytt seg. Jeg vet det er gruusomt vondt, men det hjelper faktisk. Gå deg en liten tur å forsøk å tøy ut litt før og etter:)
ønskerliten fødte 03.08 Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Hei uff så mange plager du har,høres ikke godt ut. Håper det går bedre med deg etterhvert:) Har også leggkramper,men det er på natten jeg får d,når jeg skal strekke på beina... Sinnsykt irriterende og kjempe vondt!!
SiriGR Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Hadde også skikkelig krampe i ene leggen. Holdt på i tre dager. Haltet rundt. Min mann knødde leggen min (mens jeg gren av smerte) hardt i en halvtimes tid, men han klarte å løse det opp til slutt... ;o) Lykke til!
nelin Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 En banan om dagen skal hjelpe mot både leggkramper og forstoppelse. To fluer i en smekk det Håper du finner ut av det og slipper å gå rundt med leggkramper, det er VOOOONT!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Ser mange har anbefalt kalsiumtilskudd, det har jeg aldri hørt om, men legen min anbefalte magnesiumtilskudd da jeg hadde dette problemet, og det hjalp... I tillegg tror jeg på gamle kjerringråd, og min farmor sverger til en rød ulltråd knytt rundt ankelen på foten man har kramper i. Dette har jeg også prøvd, og sannelig fungerer det også!! :-) Hva med å snakke med en aromaterapeut? Eller akupunktør? Jeg er sikker på at noen av de alternative behandlingsformene kan hjelpe deg! Håper noen av rådene fungerer, det er IKKE godt å gå med kramper! Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå