Gå til innhold

Fordel at barna er tett i alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på 5 mnd, og har begynt å planlegge når vi skal prøve på neste. Før tenkte jeg alltid at jeg skulle ha en lang "pause" mellom graviditetene, men jeg og samboeren har diskutert mye i det siste, og kommet frem til at vi har lyst til å ha tre barn med ganske liten aldersforskjell. Maks to skoleår mellom hver tenkte vi. Jenta vår er født i desember, og dermed har vi tenkt å begynne å prøve om ikke så lenge. Føler oss faktisk veldig klar, men vi vet jo ikke helt hva vi begir oss ut på.. Tenker at det sikkert kan bli slitsomme perioder, men at barna vil ha fordel av å ha søsken i nær alder, og at det også kan være greit for oss som foreldre. På denne måten vil jo ungene lettere kunne leke sammen, og det vil bli enklere å finne på ting sammen som alle i familien synes er kjekt. Tror vi uerfarne foreldre i alle fall.. :) I tillegg slipper vi å være småbarnsforeldre over en veldig lang periode. Samboeren min nærmer seg førti, så det kan jo være ok å bli ferdig med det.

Noen flerbarnsmødre eller andre som vil dele synspunkt og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere føler for det, så kjør på!!

Jeg har tre barn på 6 år, 3 år og 8 mnd, altså ikke veldig tette. De har likevel stor glede av hverandre.

Jeg synes det har vært godt å ha "pause" mellom hver baby, mest fordi jeg blir psykisk sliten av å være gravid, men også fordi jeg synes det er greit at ungene får være minstemann en stund før de blir storebror/-søster.

Vi har bestemt oss for at vi vil prøve å få enda en om en stund, men jeg merker at jeg nå begynner å se fram til å bli ferdig med bleieunger og begynne å gjøre "store-barn-ting" med hele familien. Den eldste begynner også å bli ganske stor, og trenger å få være med på litt andre ting enn de minste, så det blir ofte til at vi deler oss.

Med det er veldig koselig med tre barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...