Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har termin om en uke og de siste 2 dagene har jeg merket mindre liv. Jeg merker liv gennem hele dagen, men det er pludselig blevet mye mindre end før? Blir jo nervøs :-) Er blevet mere trøt også? Noen som vet om det er helt normalt lige før fødsel? Vet jo at der er mindre plass, men det er kommet fra den ene dag, til den andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5116933-mindre-liv-mot-tremin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kun 31 uker på vei, men da jeg var på kontroll hos legen min forrige uka sa han at det antageligvis ville bli roligere der framover nå. Barnet sover visst mer.... Jeg har ikke merket noe til det enda, men kan være grunnen til at du ikke kjenner så mye lenger.

Har hørt mange si at de siste dagene før fødsel var babyen mye roligere!! Mine søstre sa at det var VELDIG rolig, de kjente at babyen levde og bevegde seg litt innimellom, men det var mye mindre bevegelse helt mot slutten.

Men om de selv (mødrene altså) var mere trøtte vet jeg ikke, men lurer på det jeg også... Det er så fryktelig varierende dagsform..!! Og jeg har termin I DAG...........!!!!!!!!!!!!!!!! :/

Jeg er sju dager over termin nå, og her er babyen livligere enn noensinne... Kravler og sparker så magen begeveger seg sidelengs og opp-ned kontinuerlig - og skrur hodet gooodt ned i bekkenet (au!).

Som det har blitt sagt tidligere, har jeg imidlertid hørt at babyen gjerne blir mindre aktiv og sover mer frem mot fødsel. Er du bekymret syns jeg du skal ta kontakt med føden, og høre hva de syns.

Jeg er i uke 36 nå, og syntes for noen dager siden at jeg kjente veldig lite liv, trodde dette var normalt ettersom flere har sagt til meg at det blir mindre liv å kjenne når man nærmer seg slutten. Tok allikavel kontakt med jordmora jeg går til og fikk beskjed om og komme for registrering på sykehuset med en gang, ble da selvfølgelig veeeeldig bekymra, men heldigvis var alt bare bra med den lille. Da nevnte jeg til jordmora at jeg tenkte dette var normalt mot slutten, men da fikk jeg beskjed om tvert jeg hadde kjent lite liv en dag skulle jeg ta kontakt med sykehuset, man skulle kjenne bra med liv uansett, bare at bevegelsene kunne bli anderledes ettersom ungen hadde lagt seg anderledes enn det jeg hadde vært vant med. Uansett, er du bekymra, ta kontakt med jordmor eller sykehuset der du skal føde!!!! Ikke noe godt og være bekymra for nurket sitt :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...