Gå til innhold

Noen som kan hjelpe litt ang. Pergo og sein EL?!?!?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp, noen kommentarer, eller et eller annet :-)

Er nemlig litt forvirra nå!

Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser på 28 dager.

Når jeg bruker EL tester tester jeg positivt ca dag 17 eller 18.

Jeg har vært gjennom hormonprøver på dag 21 to ganger.

Disse viser at det muligens ikke er noen eggløsning å snakke om (men man kan jo ikke være sikker osv...) Jeg synes det er litt rart iom. at jeg har så regelmessige sykluser OG tester positivt på EL test...

Uansett nå er jeg på første pp. med pergo.

Legen min sa at denne mnd. kom jeg til å få eggløsning ca dag 14, men NEI da!

Først i går på dag 17. var det positiv EL test.

Snakket tilfeldigvis med legen i går og han sa at det sannsynligvis ikke stemte med disse testene og at jeg nok hadde hatt EL før i uka.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro...

Noen som tester positivt på EL test, men har fått neg. svar på hormonprøvene?

Noen som har så sein EL?

Hva tror egentlig dere om dette? Lege eller EL test?

Glad for alle innspill :-)

Ha en super dag!!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan svare av egen erfaring med pergo... Jeg fikk da det av min gyn. Jeg skulle ta blodprøver 14-16 dager etter siste pergo var tatt. Men jeg telte et par dager sent så jeg tok mine for sent, men dag 17 kan også være riktig... Kontakt en gyn, så er du sikker:-)

Åhh, så bra.

Vi har virkelig jobba noen dager nå, og det ville vært synd om vi var for seint ute :-)

Takk for innspill foreste. Jammen fint å ha et sted hvor folk har noen erfaringer på dette området. Alle andre jeg kjenner får det jo til på første forsøk så rundt meg her hjemme er det ikke mye å hente....

Gjest sonja

Det kan jo hende du har hatt el når du tok blodprøvene, det spørs bare om du fikk tatt blodprøvene på riktig tid, det er jo ikke alltid kroppen følger med slik man vil og skal. blodprøvene skal taes en uke før forventet mens, men hvis mensen er sein, så kan jo el ha vært senere og.

Ang el test som er positiv, og blodpøvene viser ikke el, så ville jeg stolet på blodprøvene (hvis de er tatt til riktig tid da). med PCOS som jeg har, så kan det slå ut feil på el testene, da LH nivået ikke er som det skal når man har PCOS.

Jeg skal begynne på runde 2 med pergo til fredag, forrige runde fikk jeg positiv el test på dag 15, og da var vel el på dag 16 eller 17. Da viste blodprøvene at jeg hadde hatt el, men i pausemnd var det ikke noe el. Så, jeg vet hva jeg skal gjøre om 14 dager iallfall :)

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...