Gå til innhold

Hva er sjansene for SA nå?


Vilha1til.:)

Anbefalte innlegg

 

Hei

 

Jeg er 8 uker på vei i dag og jeg lurer så fælt på hvor store sjansene for SA er nå?

Er veldig forsiktig med hva jeg putter i meg for jeg er livredd for å miste den lille spiren i magen min.

 

Er det flere som føler det på samme måten som meg?

 

Også lurer jeg på om det er noen av dere som har vært på privat ultralyd så tidlig i svangerskapet? KUnne tenke meg å gjøre det om et par-3 ukers tid.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5+2 og tenker også mye på dette! Vet at det ikke hjlper å bekymre seg, skjer det så skjer det, men det er lettere sagt enn gjort, vil jo være realistisk også. Har søkt litt på forskjellige nettsider, men ikke blitt så veldig mye klokere på sjansen for sa. Fant bare at man bør unngå å drikke veldig mye kaffe, tror 1-2 kopper omdagen er ok. Dessuten fant jeg en side det sto at sjansen øker med morens alder, og også litt med farens. Nå husker jeg ikke hvor jeg fant dette, så ta det med en klype salt. Jeg krysser fingre for alle her inne, og håper spirene sitter!! Du er i hvert fall 3 uker nærmere målet enn meg, så jeg synes du er heldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne oversikten her inne for en stund siden, vet ikke hvor den kommer fra eller hvem som har skrevet dette....

 

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

 

(Sjansen for SA/MA er da:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...