Gå til innhold

Jobbe litt ekstravakter, baby 6 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det skikkelig trangt økonomisk (engangsbeløpet varte ikke lenge, gitt...) Jeg har mulighet til å jobbe litt ekstravakter innimellom, bare for å ha råd til mat, liksom...

Men jeg kjenner på meg at det ikke kommer til å være lett å bære borte fra lillegull 6-8 timer i løpet av en dag... Det blir jo ikke jobbing hver dag, kanskje 6-7 dager i måneden, spredt rundt litt.

Er det noen som har jobbet når babyene var så små? Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynner å jobbe annahver lørdag nå på lørdag, da er jenta mi snart seks mnd. Hun skal være til pappan sin i mens, og kommer ikke til å lide noen nød. Er det ikke greit å få muligheten til å treffe litt folk og tjene litt penger da? Gullet ditt kommer nok ikke til å lide noen nød. Jeg kommer også til å jobbe åttetimers dager, må nok pumpe en gang i løpet av de timene da men..

går nok kjempefint det der :) og så får jo pappan og gullet ditt litt alenetid også :)

Skrevet

jeg hadde ikke klart det tror jeg...

Jenta mi er 1 år nå og jeg har så vidt begynt å jobbe noen kvelder i uka,jeg synes det er helt fryktelig jeg...

Men det er godt å komme seg ut litt og treffe andre folk, og det er jo kjempe bra for babyen og pappaen å få alenetid da:)

Skrevet

Det går sikkert helt fint! Blir nok litt rart de første gangene, men så går det seg til. 6-7 dager i mnd er ikke mye da, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det ihvertfall.

Jeg har jobbet litt hele permisjonen min jeg, men det er mer et par timer her og der, ikke fulle dager. Jeg synes det er veldig greit å komme seg litt "ut blandt folk"!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har jobbet da lillemor var bare 4 mnd.Da hadde pappaen sine 5 uker permisjon. Gikk helt greit, men i og med at hun ikke sov hele natta var det utrolig slitsomt. Men vær klar over at du har krav på inntil 2 timer ammefri pr dag hvor du kan dra hjem å amme(forusetter jo at du ikke bor så langt fra jobben), eller pappaen kan komme på jobben din med babyen.

Skrevet

Takk for inspill alle! Ang dette med ammefri, er det vanlig at man bruker det? Jeg gir lillegull stort sett flaske, men ammer litt på morgenen. Skulle jeg brukt denne ammefri-ordningen for å få en liten stund med babyen midt inni vakta? Må en ha noe legeerklæring for å få ammefri? HI

Skrevet

Jeg vet om flere som benytter seg av dette. Skal ikke si det 100% sikkert, men er ganske sikker på at du må ha legeerklæring på at du ammer for å få rett til ammefri, ja.

Skrevet

jeg begynte å jobbe når gullet var 6 mnfd, har 2 timer ammefri hver dag, og pumper meg på jobb. går helt greit. Pappan koser seg hjemme, dessuten sover gullet et par timer mens jeg er borte, derfor føler jeg ikke at jeg går glipp av så veldig mye. tror ikke man trenger legeerklæring så lenge barnet er under 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...