Chippewa Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Moren min hadde to vidt forskjellige svangerskap med hhv broren min og meg selv. De kunne ikke se kjønnet til babyen min på UL, så nå lurer jeg på om gravid-symptomer "går i arv" fra mor til datter? I såfall kunne jeg fått en liten pekepinn på kjønnet til mitt eget lille småtroll. Mine symptomer ligner mest på hennes "jente-symptomer". Men de fleste som kjenner meg, tipper gutt. Jeg vil gjerne høre deres erfaringer på dette området.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 en del av symptomene som mamma hadde med meg er de samme jeg har nå.. jeg har bare litt mer isijas plager enn hun hadde.. ser ut til at vekten kan bli ca den samme også.. mamma la på seg ca 12 kg med meg og jeg kom på termin datoen.. det håper jeg skjer med meg og.. men jeg ble jo jente.. vi venter gutt
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 jeg har ikke samme symptomer som mamma,,,hun kastet opp i 9 mnd,det har ikke jeg gjort i mine 2 svangerskap. men tror ikke det er noen spesielle symptomer for gutt og jenter. tror det har noe med hvordan kroppen din tar graviditeten. lykke til
svensen Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Nei! Min mor kastet mye og lenge opp med både broren min og meg. Jeg har ikke kastet mye opp og bare vært moderat kvalm. Jeg har vært svimmel - men har litt høyt blodtrykk. Hun hadde veldig lavt blodtrykk - men var ikke svimmel. Derimot ligner det litt på svigermor sine svangerskap. Har hørt at man arver litt fra begge sider, fordi fosteret faktisk er med på å avgjøre noe av dette. Jeg håper at jeg kanskje arver litt fra begge sider når det gjelder fødsel... isåfall går det greitt og lett. Man kan jo alltids håpe.
Klukkhøna Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 absolutt ikke her er alt motsatt og omvendt...men hun fikk bare jenter og jeg får bare gutter:)
Happy Ignorant Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Her er det meste likt. Først jente, så gutt, 17 mnd i mellom. Ellers har graviditetene forløpt nokså likt både med tanke på vekt og bekkenløsning. Har ellers svært lite til felles med min mor.
<3 Jentemafian <3 Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Stikk motsatt her. Moren min kjente nesten ikke at hun var gravid. INGEN plager og liten nett mage. Søstren min hadde litt plager men ellers ganske likt min mor. Liten mage hun også Jeg var kvalm og uvel de første 3 mnd. Nå blir jeg fort sliten og sliter med lavt blodtrykk, kjenner litt til bekkenet men ikke noe problemer enda. ganske stor mage til å være halvveis snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå