*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Nå skal jeg også begynne med den. Men når vi gir nestle står det at full porsjon er grøt av 1 dl væske. På hollegrøten står det at full porsjon er av 2 dl væske. er ikke den grøtporsjonen fryktelig stor da?
Elly78 Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Hei jeg blander bare med 130ml væske.sønnen min orker ikke mere en det.så det er jo bare å prøve seg frem.
*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2006 jo da, er jo sant det da:) Takk Men da blander du halvt om halvt med mm/mme og vann da eller?
Elly78 Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Jeg blander bare med vann jeg,men han får pupp både før og etter grøten.så da går det greit med bare vann:)
Luca Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Vi snakket litt om det i barselgruppa til snuppa, noen av oss ga nestle og noen Holle, om at det var så stor forskjell. Vet egentlig ikke hvorfor, kanskje Nestle sin grøt er mer "komprimert":-) Snuppa vår er ihvertfall ikke så veldig storspist, men spiste alltid opp de 2 dl vi lagde på. Tror på en måte det må til for å dekke behovet kanskje, men orker barnet ikke så orker det jo ikke. Men av 2 dl vann er ihvertfall en full posjon. Vi blandet 50/50 med vann og mme(2 dl vann blandet ut med 3 måleskjeer mmepulver)
*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2006 okei. Jenta mi får både pupp og mme i tillegg til grøten hun også, men jeg har i tillegg blandet med mme. Kanskje nok å blande med vann da. Men mulig hun vil synes at det blir smakløst da.. får vel prøve meg fram slik som du foreslo..
*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2006 ja jeg syntes det virket så rart skjønner du, for hun her blir skikkelig mett av nestlegrøt av 1dl mme. Men mulig den er mer komprimert som du sier, den er jo skikkelig klissete, og det har jeg hørt at den hollegrøten ikke er... Men får prøve i kveld da:)
Luca Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Vi har vært nødt til å kjøpe Nestle et par ganger ved tom grøtpakke på en søndag, og den er ganske anderledes i konsistensen(for ikke så snakke om smaken, men det har jeg jo nevnt et par ganger før da...hehe:-) Holle sin er mye mer luftig og porøs, så vil tro at det må 2 dl til for å mette like mye som Nestle sin metter ved bare 1 dl.
*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2006 men nå som hun har vent seg på den litt søte smaken fra maisgrøten til nestle, kan jeg vel forvente meg litt protester på den hollegrøten? Eller? Den blir kanskje litt tam i smaken i forhold? Gleder meg til å prøve i kveld.. Men når hun er vant til full porsjon grøt fra nestle, må jeg begynne sånn sakte tilvenning igjen når jeg bytter grøttype da? Mye spm her i dag
¤¤angelina¤¤ Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har gitt hipp og nestle grøt, men skal nå begynne med holle-grøt. Jeg har blandet en god del hollegrøtpulver i nestlegrøtpulveret, og skal gradvis tilsette mer og mer til det er kun hollegrøt.
*ulvemor* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2006 har du prøvd kun hollegrøt før du begynte å tilvenne slik? Likte h*n ikke smaken?
¤¤angelina¤¤ Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Tenkte bare jeg skulle bruke opp den grøten jeg hadde.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Jeg kunne jo bare gitt ferdig nestle-grøten og deretter begynt på holle-grøten, men jeg har bare gjort det sånn når jeg går over til ny grøt. Tenkte kanskje at han ikke synes hollegrøt er så god pga at jeg har vent han på de søte grøtene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå