Gå til innhold

Har bestilt time til samtale....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat fått bestilt "time" på Haukeland for samtale om forrige fødsel - trenger å gå gjennom hva som egentlig skjedde da, hadde en rimelig tøff fødsel synes jeg selv, og husker ikke alt som skjedde. Må liksom få snakket med noen om den, også for å forberede neste fødsel, vet ikke helt hva jeg har for ønsker da og er litt i tvil om hvor jeg vil føde - Storken, Føden, eller kanskje Voss...?

Noen andre som har hatt en slik gjennomgang/samtale om forrige fødsel, og som vil dele erfaringer? Var det nyttig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg skal selv på sånn samtale om noen timer,gruer meg.

Det blei hastesnitt på meg sist og fikk ikke helt med meg hvorfor,var ikke helt med siden jeg fikk narkose.

Lurer på om jeg får ul og sånn og om jeg må ta snitt denne gangen og.

håper noen har erfaringer å dele

Skrevet

Neste time hos JM skal dreie seg om det (2juni) Har med øh..heter det igjen a? partogram? Sånn hendelsesforløp-under-fødselen-oversikt :)

Vet hvor jeg skal føde, men vet ikke helt hva jeg ønsker. Har noen klare krav!! Skal ikke ligge 24 timer med 2min. imellom denne gangen uten at det gjøres noe!! Ble til slutt satt på drypp for å åpne mer (stoppet opp på 2cm., men riene stoppet ikke..) Da var jeg helt utslitt og de hadde stappet meg så full av medikamenter. Holdt på i rundt 36 timer fra riene var regelmessige.

Kan være greit å få snakket igjennom fødselen. Er litt urolig for at det som evt. blir skrevet i journalen min ikke blir fulgt. Har hatt flere venninner som har hatt dårlig erfaring med det. Ei hadde ekstrem!! BL og skulle IKKE sitte/ligge slik og sånn. (legens ordre) Hun blei dytta ned i slik stilling og jm dreit fullstendig i hva hun sa eller hva som stod. (var ikke noen hastefødsel el kritisk slik at hun måtte gjøre det på denne måten)

Er redd jeg ikke blir hørt på av jm under fødselen..sukk

Skrevet

Heisann!

Eg har vore gjennom to fødsler, og var så heldig å ha samme jordmor begge gangane. Kjempe kosli, som støtta og forstod. Men sjølv om jordm va flink, oppstod det komplikasjoner begge gangane, og dette har ført til at i mitt tredje svangerskap har fått fødselsangst. Så denne gangen vil eg ha keisersnitt.

For ei veka sia va eg på sykeh og snakka med denne jordm ang dei to fødslane, for da hadde eg ikkje fått sjansen til før. Detta letta litt på trykket, men eg e framleis innstilt på ks.

Me snakka om fødslane, ka eg syns kunne vore gjort anleis, bedre osv, og ka tanka eg no hadde i ettertid.

For meg var denne samtalen nyttig, og trur den kan vera te hjelp ved evt fleire svangerskap. No skal eg også til samtale med ein overlege ang ks, og etter den får ville jordm at eg skulle ta kontakt so me kunne ta ein prat att. Eg har vorte fulgt opp på ein kjempe fin måte no, men skulle ønskt at detta blei gjort før, då hadde kansje angsten kunne vore unngått.

Men ikkje gru deg, sjølv om eg skjønner deg godt, eg gjorde da og...da går som regel bedre enn ein trur :)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...