*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Moren min fikk alle oss tre med keisersnitt fordi hun hadde for trangt bekken. Jeg er veldig lik henne i kroppen og er derfor spent på om jeg må ta keisersnitt også. Er det vanlig å vurdere dette på forhånd, eller vil de alltid prøve å få deg til å føde naturlig? Jeg vil jo gjerne føde naturlig, men samtidig vil jeg ikke bli gående alt for lenge over termin heller. Med storesøsteren min ventet de så lenge at forstervannet var helt brunt da hun kom ut...
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2006 Å ja, det glemte jeg å si... Er i uke 34 nå. Spør ikke fordi jeg synes det haster å få vite det, men bare fordi jeg er nysgjerrig på hvordan de gjør det. Har ikke hørt så mye positivt om haste-keisersnitt, akkurat...
tixa*fødeklar* Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Vet ikke helt hvordan de gjør det jeg.. Er jm klar over din situasjon? Vet bare at når babyen ligger med rompa ned 4 uker før termin.så blir du sendt til evaluering på sykehuset..for å måle bekkenet ditt.. Du bør sikkert prate med jm om det..så kan hun evt sende deg til evaluering..om bekkenet ditt er for trangt vil jeg vel regne med at de setter i gang tiltak..som feks å planlegge keisersnitt..men som sagt så vet jeg ikke helt Kommer sikkert litt ann på hvor stor bebisen din er også Vet du hva du får da? =)
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2006 Går bare til lege og han vet at jeg og søsknene mine ble tatt med keisersnitt. Da jeg var på kontroll sist hadde tassen snudd seg med hodet ned, men legen sa ikke noe mer om det enn det. Får forresten gutt
tixa*fødeklar* Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Jeg ville snakket med han, spurt om hva han tror ang deg.. Fortell at du er bekymra for et evt hastekeisersnitt. Be om å få målt bekkenet ditt,så vet du.. =) Ellers så er vel vanlig fødsel å anbefale..er hvertfall det jeg ønsker meg.. Tanta til sambo hadde nett et keisersnitt (planlagt), og hun har fått så mange plager etterpå.. Hovner opp over magen, og nedover i beina.. Man kan ikke se anklene hennes.. Dessuten får man jo forbud mot å løfte noe særlig tungt etterpå. Hun får feks ikke lov til å løfte på dattera på 1,5 år..ikke før om 6 uker Men i enkelte tilfeller må man jo bare =) Du må uansett ha riktig lykke til klem
mayjor Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er også lik min mor som har 3 ks bak seg,så jeg sa ifra på sykehuset da jeg kom inn med rier da jeg skulle ha førstemann. Ble da sendt rett på røntgen. Det endte med vanlig fødsel som gikk helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå