Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

poden har sovet fra 7 til 7 i flere uker....ah, så deilig.

Men nå den siste uka har poden vert våken ei stund runt midnatt, ligget i sengen å pludret, lyse glade go`lyder, ikke grått eller hatt voksenkontakt.

Sovner igjen selv.

Og så har poden voknet igjen i 5 tia....pludret litt, og så går det over i skriking.

Og jeg som trodde poden var ferdig med nbattmat........

Skal, jeg begynne på igjen med å gi mat kl 5 da?

Men det fører jo til at uingen får en flaske mer mme i døgnet.

-Og de skal ha 900ml og poden ligger allerede på 1100ml, pluss 1/2 porsjon grøt.

Skal jeg forsøke å drøye det, eller bare gi mat i 4-5 tia, selv om det fører til vel 200 ml mer mat i døgnet, ..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Hva med å heller gi mer grøt på dagen? Du kan jo prøve det å se om det hjelper. Ett fult grøt-måltid til kvelds for eksempel?

:-)

Skrevet

Vi hadde det også på akkurat samme måte for litt over en måneds tid siden. Da var snuppa 5,5 måned. Første natta ga jeg henne mat, men så sa helsesøstra at det var ingen grunn til at hun plutselig skulle ha behov for mat om natta, så vi burde bare få henne til å sove igjen. Neste natt når hun våknet ga jeg henne sutten hvert 5.minutt etter at hun begynte å skrike. Holdt på med det i en time, men det fungerte. Natta etterpå sov hun rundt igjen, og siden har hun gjort det, og nå er hun 7 måneder :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Ja poden er 5,5 mnd, og jeg har nettopp begynt å gi grøt..1 uke ca.

Derfor ikke oppe i full posjon enda.

Det var det jeg tengte at poden ikke hadde bruk for mat igjen plutselig..............

...og iallefall når poden i utgangapungtet spiser for mye mme i døgnet.

Spørs om jeg bare skal la poden gråte litt....

Skrevet

Vår fikk akutt behov for mer mat på dagtid. Begynte å våkne kl 6, halv 6, 5 halv, fem.....tidligere og tidligere.....Hylskreik og måtte få flaske for han var rett og slett kjempesulten. Det ga seg når han begynte å få mat på dagen.

Skrevet

kremt....mat som i fast føde, mente jeg! Stakkaren ble jo ikke sluteforet og måtte gå uten mat på dagen ;P hehehehehe! Han fikk også mme, drakk rundt 1000 ml

Skrevet

Lol...skjønte det...lol

Prøver å holde meg til 4 flasker med 230 mml, pluss en posjon grøt, 1/2 dl, og vel 70mlmme.

Blir dette for lite da?

-Nei kan da ikke bli for lite, hs insisterer på at poden ikke skal ha mer enn 900ml pr døgn........

Blir så forvirret jeg!!!!!!

Skrevet

Hvis ungen din er sulten, så må han jo få mere mat! Min hs insisterte aldri på antall ml mme ovenfor meg.....Hvis bebis blir fort sulten eller våkner og er kjempesulten på natta, så må du jo mer å spise. Men du må jo også venne til fast føde, så bare øk gradvis. Etter et par uker så er du oppe i full porsjon og kan sikkert begynne med måltid nr to. Hvis det også blir grøt, så trengger du ikke venne like gradvis til. Følg instinktet ditt, ingen barn er like. Det viktigste er at bebien din får nok mat og er fornøyd.

Hilsen anonym over her :)

Skrevet

Fatter ikke hvorfor hs er så opphengt i at hu ikke skal få mer enn 900 ml.

Hun er sikkert sulten.

Jeg har tatt å målt hvor meget hu har fått i segg i dag, 990 inkl grøt av 50ml mme.

Er dert såå ille da?

Vel, hun skal iallefall ikke få bli påvendt nattmat igjen!

Får få mer om dagen da.

Skrevet

Syns det høres helt normalt ut jeg! Gutten min var oppe i sikkert 1100-1200 ml mme noen dager før vvi begynte med grøt. Enda sa HS at hun ville vi skulle vente med grøt. Vi begynte likevel at par dager etter da, for vi ville ikke venne han til å spise på natta igjen. Han var da nesten 4,5 mnd. Etter noen dager hvor vi gradvis økte på med grøt om kvelden sov han gjennom natta igjen også. Nei, gi jenta di mer mat hvis hun er sulten! Siden hun drikker så mye mme, så syns jeg du skal gi grøt ( hun var 5,5 mnd hvis jeg ikke husker feil?) Det er jo ikke sånn at det skjer noe magisk på datoen da hun fyller 6 mnd. 6 mnd er jo angivende og anbefalt grense. Det er jo selvfølgelig helt opp til deg, men husk at HS kun kan anbefale og gi råd, men til syvende og sist er det DU som bestemmer :)

Lykke til!

hilsen meg over igjen.

Skrevet

Takk for støtte og gode råd.

Jeg ga nesten full grøtposjon i går kveld, og så drakk hun en 170ml mme en halvtime etterpå.

Jeg la henne kl 19:30.

Hun voknet alikevel kl 05:30 i morest.

Men jeg overhørte henne. Hun ligger på naborommet.

Hun stort sett pludra, og innimellom småsutra frem til 08:10.

Da sto vi opp, og hun fikk flaske med 230 ml mme kl 08:45.

Så den fulle grøtbollen hjalp ikke.....slitsom å ligge å høre henne fra halv seks.

Men jeg nekter å begynne å gi henne mat om natta.

For når vi står opp med ho, da er hun bare smilende og blid, og kan ligge leeenge under babygymmen før hun krever mat. Så jeg tror egentlig ikke hun vokner pga sult, men forde hun er "fredig" med å sove.........

Ikke lett ta her!

Skrevet

God morgen!

Bare hyggelig. Blir litt irritert når jeg leser om helsesøstre som er ute med pekefingeren. De er tross allt veilede og støtte de skal gjøre.......

Hvis hun ikke er sulten med en gang hun våkner, så er det nok ikke sult som gjør det nei. Gutten vår var nemlig illsint og sulten som et uvær når han våknet. Skulle helst hatt mat for en halvtime sidden liksom... Men det tok et par uker, (kanskje tre?) før han sov "normalt" igjen. Hvis jenta di er blid når hun blir tatt opp og ikke trenger mat med en gang, så ville jeg nok prøvd å overse henne en stund. Kanksje gir hun opp etter noen netter?

Desverre er det jo sånn at noen bebiser rett og slett våkner tidlig. Her er det morgen ca kl 6 uansett ( halv sju hvis vi er heldige) Det var når han var 4-5 mnd han begynte å våkne så tidlig. Før kunne han sove til både åtte og halv ni.Det var tider gitt :)

Har ikke noe superløsning til deg, desverre. Du må nesten bare prøve å se.

Skrevet

Ja vi får nok bare prøve og se.

Og etter måneder med kolikk springer jeg ikke for hvert minste lyd.....

Takk igjen for støtte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...