Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 vi satte inn en annonse i lokalavisa på lørdag og søkte etter ei jente over 18 som kunne bli vår faste barnevakt. ei ringte hun var 18 år, hadde passet en 2 åring i hele fjor sommer. yrkespraksiss på ungd.skolen i 9 og 10 kl i en barnehage(var der 1 dag i uka) kjørte scooter, holder på med lappen (viktig at hun kommer seg hit og hjem igjen selv) hørtes veldig voksen ut i stemmen og vi hadde en fin tone under samtalen. hun skal passe våre jenter på 1 år og 5 år enkelte kvelder når vi vil gjøre noe sammen. hva synes dere om denne jenta?
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Kjempeflott at dere har fått tak i barnevakt. Ikke lett for meg å vurdere henne da jeg ikke har snakket med personen, men hvorfor ikke ta en sjanse. Du finner fort ut om hun ikke kommer overens med barna - noe som er vel så viktig som utdanningen hennes. Det er vanskelig å finne en så voksen barnevakt så jeg hadde ønsket henne velkommen inn. Husk at du må lønne henne etter egne satser når hun er 18.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Det jeg ville gjort hvis vi skulle ha en fast barnevakt: 1. bedt henne hjem ett par ganger før det er aktuelt, satt i gang en aktivitet. Eks, tegne sammen, lage boller o.l. Mens du er der å oppserverer ( ikke så hun merker det da) Da ser du hvordan hun hånderer evnt. konflikter. 2. Latt henne være ute med de hvor du følger litt med. Tenker på iforhold til trafikk osv. Var noen av tipsene som jeg leste i ett foreldre og barn blad for en stund siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå