Gå til innhold

helt ny her


vekt85

Anbefalte innlegg

Da har jeg teste positivt på 3 tester(kan ennå ikke tro det helt)

 

hadde tanta på besøk 1april sist, trodde ikke det ble noe siden testen var neggativ 4 og 10mai, men nå er det plutselig positiv(og jeg som drakk vin på 17 mai:(

Hvilken uke tror dere jeg er i?

Når kontakter jeg lege?

Og hvilken kostilskudd/vitaminer er det jeg må spise nå?(ser de har vitamintilskudd for gravide på apoteket, er det disse som innholder dette folat`et?

 

Håper noen kan svare meg=)

Takk på forhånd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, og gratulerer!!:)

det er en termin kalkulator på babyverden.no. skriv inn første dag sist mens og hvor lang syklus du har!

jeg er 5+5 i dag, første dag sist mens var 11 april.. så du er vel litt lenger på vei da:)

jeg ringte legen med en gang jeg, og bestilte time.

jeg tar bare folat som jeg har kjøpt på apoteket. det er viktigst! man kan ta mer, men er ikke sikker på hva..

hvor i landet er du fra? jeg er også 85-modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lille_lupp=)

Viste ikke om jeg turte og stole på de termin kalkulatorene siden jeg fikk positivt utslag så seint:)

Fant ikke noe som het folat da jeg var å titte på apoteket, bare de vitaminene for gravide, men kanskje jeg skal tørre og spørre idag:)

 

Var det lang tid(mange dager) fra du ringte til du fikk timen hos legen?

 

Jeg er fra Tromsø, enn du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende EL var forsinket, eller at du ikke hadde nok HCG første tiden! litt vanskelig i vite da ja:)

jeg spurte dama i kassa jeg, og fikk en som heter Prevent folat fra midelfart. mange varianter ute og går:P

jeg fikk time en og en halv uke etter jeg bestilte. og neste time er ikke før jeg er i 12. uke! tror jeg skal ta privat ultralyd rundt uke 8:)

første gangen tok jeg blodprøver og målte blodtrykk. legen fant ut mens-termin. i ettertid har jeg også tatt celle-prøve og klamydia-test.

jeg er fra trondheim jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, Skal mote meg opp til å bestille time hos legen, så jeg ikke bruker mange hundre kr på disse tester(klare liksom ikke å tro de helt)

Å så skal jeg gå en tur innom apoteket på vei på jobb.

 

Har du mange symptomer, jeg er bare litt mer trøtt og må kanskje tisse litt oftere, litt svimmel å, men det bruker jeg og være i perioder ellers å.

Nesten lyst på flere symptomer, så jeg kan føle meg litt gravid:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ømme pupper, men de kom ikke før noen dager etter jeg testet positiv. er trøtt, men det er jeg alltid:P er veldig svimmel da. er ikke kvalm enda heldigvis!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møllers Omega 3 som er fiolett på farge inneheld både Omega 3 og folat. I salg i dei fleste brukbare daglegvarebutikkar - i alle fall her i Oslo. Ellers finst det vitamincoctails for gravide (med gravid mage utanpå pakka). Innhaldet i slike vitaminpakningar står elles som regel utanpå - sjå etter folat.

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leitet etter folat så er det ikke rart du ikke fant det ;) Det heter nycoplus folsyre 0.4 mg. Og som Beth skriver; triomega (den violette) dekker det meste av det man trenger de første 12 ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bor i Kina, og jeg har strevd fælt etter å finne Folat! Nå skal mamma sende meg fra Norge, men jeg syns det blir litt teit, de har det vel sikkert her og!? Fant noe som hadde Folsyre. Er det det samme som folat?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...