Gå til innhold

To tette barn


16 mnd mellom

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her.

 

Ikke så lenge siden jeg var her sist, men ;)

 

Har en gutt på 8 mnd som jeg fremdeles ammer - og fikk mensen tilbake for 2 mnd siden.

 

Testet positivt i går - og er så glad - vi ønsker oss to tette barn.

 

Men når jeg fremdeles ammer og nå er gravid - er det spesielle hensyn å ta feks mht næringsstoffer jeg trenger ???

 

Andre i samme situasjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i lignende situasjon, siden sønnen vår er 10 mnd, men jeg ammer ikke lengre... Har hørt at morsmelken kan begynne å smake annerledes når du blir gravid, og vil nok anbefale deg å slutte med ammingen av førstemann en god stund før nr 2 kommer, slik at du slipper sjalusi...

 

Jeg har forresten termin 13. januar, og da blir det ca 17-18 mnd mellom de to...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fint å se at det er andre i samme situasjon. Jeg har en 7 måneder gammel baby, og har en ny spire i magen ca 7 uker på vei. Jeg ammer mye enda, og har tenkt å fortsette med det en god stund fremover.

Det skal ikke være noen risiko forbundet med å være gravid og amme. Jeg passer på å spise mye og sunt, samt ta vitamintabletter og omega 3 kapsler.

 

Dette svangerskapet var ikke helt planlagt, men vi har bestemt oss for å beholde barnet, og nå gleder vi oss veldig. Blir fint med to tette..

 

Men gruer meg litt til hva omgivelsene vil si, med så to tette svangerskap, tenker dere på det??

 

Hvordan har dere tenkt til å gjøre det når barnet er født, skal eldstemann i barnehagen, eller tror dere at dere klarer å ha begge hjemme??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to skjønne døtre med mindre enn 11 mnd mellomrom. Naturligvis kom grav. nr 2 som et kjempesjokk, men vi vente oss fort til tanken, og å fjerne barnet var ikke alternativ. De vordende besteforeldre derimot hadde større problemer med å godta valget vårt. Flere ganger overhørte jeg dem "unnskylde" den nye graviditeten overfor andre, kommentarer som "vi får håpe de har lært nå" osv. Dette medførte en utrolig dårlig stemning gjennom graviditeten, mye tårer og av og til en følelse av å ha tatt feil valg. Det gikk seg til på slutten, og da datter nr to ble født var det igjen god stemning. Besteforeldrene var stolte da de trillet tvillingvogn ja!

For min del slapp jeg dilemmaet med amming, da min første datter er prematur og derfor ikke hadde utviklet sugeteknikk. Hun fikk flaske, og jeg mistet melken veldig raskt.

Kroppen er jo ikke helt seg selv etter forrige graviditet/fødsel, så for noen (som hos meg) kan fødselen starte før tiden. Hos meg gikk slimproppen i uke 21. Lå rett ut på sykehus i 6 uker før jeg fikk slippe hjem, dette var vanskelig for meg fordi jeg hadde min lille datter hjemme - savnet var stoooooooooooooort!

Likevel - til tross for alt "ekstra" med å ha to så tette barn - dette hadde jeg gjort om igjen! De har en utrolig kjemi (pseudotvillinger, som legen beskriver barn med mindre enn 18 mnd mellomrom), de har samme døgnrytme, aktiviseres med samme leker osv. Tror på mange måter det er enklere med to tette enn med 2-3 år mellomrom da man har barn på ulike nivå. Jentene mine er nå 5 år begge to(!) - og jeg er i uke 6 med nr 3.

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...