Gå til innhold

Våger jeg meg tilbake til jobb nå?

Anbefalte innlegg

Er så redd for å miste.

Det er jobben jeg frykter mest.

Jeg skal tilbake på onsdag. Har hatt fri under prossesen -takk og lov!

Men nå er meningen at jeg skal tilbake.

Er bare vikar, og har tatt på meg sommerturnus nå.

Jeg jobber i en bolig for multihandicappede. Selv om vi har mange og gode hjelpemiddler er det en fysisk tung jobb. Vi må jo hjelpe dem med alt fra å stå opp, stelle seg, spise og utføre "alt" det andre vi gjør i hverdagen.

Etter endte vakter merker jeg godt at det tar på, er sliten på en måte som merkes "helt inn til bena".

Dette kan vell umulig være bra i denne situasjonen?

Kan dette føre til at jeg mister, eller er det en frykt uten grunn?

Føler at jeg "vet" for mye om hva som kan gå galt til at jeg greier å slappe av.

Det går aldri mer en en time mellom hver gang tanken er der! Det er helt grusomt!

Hva med inhalasjoner? Ventoline, pulmicort osv? Når vi gir dette siver det jo alltid litt ut i omgivelsene og over til oss.

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om det du spør om egentlig. Har du mistet mange før, eller er det å bli gravid som er problemer ?. Hvis det er det siste, tror jeg ikke jeg v ille vært så engstelig for å gå på jobb.

Men snakk med legen din. Kanskje en sykemelding er tingen. Ikke meningen at man skal bli helt helt utgått heller. Lykke til uansett. Tror det lille frøet klyper seg fast!

Selv har jeg også en fysisk anstrengende jobb på sykehjem. Når jeg gikk gravid med nr 1 var med på morgenstell, jobbet to delt turnus. Brukte hjelpemidler og spurte om hjelp.

Vedrørende medisinene vi gir til beboere, tror jeg ikke du skal bekymre deg, tenk heller på all eksosen vi får i oss når vi vardrer gatelangs. Er nå gravid med nr 2, 7 uker på vei. Er fortsatt hjemme i permisjon med dattteren min som jeg løfter og koser med. Så lenge svangerskapet ditt går greit tror jeg ike du bør bekymre deg for de tunge løftene, men pass på og be om hjelp.

Lykke til og gratulerer med en liten spire

Hei sulamitten!

Gratulerer med spire, godt å se noen lykkes! Måtte det bli mange flere fremover!!

Tror du skal høre på hva kroppen din har lyst til....

Hvis du er nervøs for å gå på jobb, er det kanskje best å være sykemeldt?

Hør med legen din - forklar situasjonen - så slipper du kanskje å ta avgjørelsen helt selv :o)

Akupunktøren min sa flere ganger sist at jeg skulle gjøre det jeg følte for selv , det har kroppene våre godt av - og dermed spiren også!!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...