Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Skal ta første Pergokur neste gang jeg får mensen og lurer på om det er vanlig og ta blodprøve i etterkant for å se om man har hatt EL? Og på hvilken dag i syklusen i såfall?

Gyn nevnte ikke noe om det....så håper noen her inne har svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann,

jeg har ikke tatt blodprøve. Er på min andre pergorunde nå.

:-)

Skrevet

Heisann,

Eg også skal begynne på min første (dobbel) pergokur så snart tanta dukker opp. Eg skal ikkje ta blodprøve, men skal inn igjen til gynekologen innen 3 måneder igjen. Veldig spennende fremover:-)

Lykke til da:-)

Skrevet

Ok:) Kjøper meg noen EL-tester istedet jeg da, spent på om jeg i det hele tatt kommer til å få EL av pergo...!

Takk for svar jenter og lykke til dere og:)

Skrevet

Du bør ta blodprøver rundt dag 23 for å se om du har hatt el. Dette for å se om du har effekt av pergo og om du evt må ha en større dose neste gang eller om man må vurdere andre medisiner/tiltak

Ønsker deg lykke til

Klem

Skrevet

Hei kia!

Da jeg brukte pergo skulle jeg ta blodprøver 14-16 dager etter siste pergo var tatt.. Da kan en lese i blodet om du har hatt eggløsning. Jeg hadde da også sex annen hver dag i 10 dager etter jeg hadde tatt siste pergo. Av skrivet jeg fikk med meg av gyn var dag 7 etter siste pergo den dagen det var høyest sjangse for å bli gravid.. Men det er viktig å ta blodprøvene til rett tid, for en dag for lenge er nok til at ikke noe slår ut på blodet.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...