Gå til innhold

Til dere som har sluttet/ slutter å røyke nå....(litt langt)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Det går som en drøm, foreløpig. I dag har jeg hatt min første røykfrie dag. Testet positivt på 17. mai, noe som absolutt ikke var forventet. Jeg har alltid tenkt å stumpe røyken den dagen jeg blir gravid, og nå er jeg på god vei. Litt stolt av meg selv. Jeg har faktisk ikke savnet å ta en røyk i dag. Trodde det skulle bli mye verre. For å få tiden til å gå har jeg ryddet, vasket, trent også har jeg begynt å strikke på et babyteppe:)

 

Er det flere som har sluttet å røyke etter at dere fant ut at dere var gravide? Kanskje vi kan hjelpe hverandre å holde motivasjonen oppe og gi hverandre råd og tips. Kommer sikkert til å bli tøffe dager også.... Ikke minst når det er sammenkomster med venner. Da kommer sikkert folk til å begynne å lure på om jeg er gravid. Vil jo prøve å holde det hemmelig til uke 12. Flere som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Eg skulle slutte når vi begynte å prøve, men greidde det ikkje...tenkte at det kom til å ta si tid, men det gjorde det ikkje. Uansett - eg slutta med ein gong eg hadde ein positiv test. Tente ein røyk dagen etterpå, men tok to trekk og kasta den. Sidan har eg ikkje røyka...og som du seier: det blir tøffe dagar også...for eg har (ikkje for å ta motet frå deg) dagar eg er så røykesjuk at det er heilt fprferdeleg, men greier å la vere. Og det trur eg du også greier når du har slutta no med ein gong! For suget er ikkje det verste, men alle (u)vanane det brått vert slutt på! Eg røykte masse (15-20 for dag), så det seier seg sjølv at det var mange "fem-minuttera" i løpet av ein dag. Men det går greitt, og det trur eg det kjem til å gjere for deg også!! For meg er det som om at det ikkje går an å røyke no - eg kan sitte ilag med fleire som røyke og ha veeeeldig lyst på, men gjer det ikkje. Og eg veit at om eg hadde slutta utan å vere gravid, så hadde eg vore begynt igjen mange gangar allereie. Så sjølv om du får lyst på, så trur eg du greier å la vere!!

Dette vart kanskje meir mi historie enn hjelp, men eg trur i alle fall at du skal greie det!! Lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Først må æ si at du e kjempeflink som ikkje har røyka idag...

Det e bra motivasjon å ha en liten baby i magen....Æ slutta å røyke 12.april...Og det har gådd kjempebra!

Og det kommer det tell å gjøre førr dæ åsså!

 

Lykke tell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta samme dag som jeg testet positivt, for 7 uker siden. Det har gått over all forventning. I starten var det litt vanskelig, men det gikk fort over. Nå slår suget til bare innimellom.

 

Et tips: tenk at du har en pause til babyen er ute. Det tenker jeg hver gang jeg får lyst på. Det hjelper. Og er vi heldige, så får vi ikke lyst på da heller...

 

 

Lykke til! Jeg har røyka i 10 år, og klart det, og da skal du også klare det:-) Si fra hvis du trenger mer motivasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Slik jeg føler det nå er jeg kjempemotivert til å klare dette. Vi har satt røyking forbudt inne nå og sambo er med på å slutte. Vi røykete ca 15 om dagen, så det store suget kommer nok. Har hørt at de tre første dagene er verst. Hva sa dere til dem rundt dere? Fikk alle vite med en gang at dere var gravide? Er redd for å få mange spm angående hvofor jeg har sluttet å røyke. Jeg er ikke noe flink å lyge, så hva sier jeg da....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt min siste røyk i dag!!!!!uææææ......er ca 5 uker.tror jeg.men jeg SKAL slutte å røyke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som røykfri! Jeg sluttet ca. en uke etter at jeg testet positivt, og har nå vært røykfri i litt over tre uker (er nå 8+4).

Ikke for å ta motet fra deg, men jeg synes ikke de første par dagene var verst - det ble verre etter ca. ei uke, men jeg har klart å holde meg uten alt for store problemer. Egentlig var det lettere enn jeg hadde trodd på forhånd, selv om suget fortsatt kommer innimelom. jeg tenker også som hun over her - jeg har pause fram til babyen er født. Det er liksom litt lettere enn å si at jeg skal aldri mer røyke...

 

Mannen min sluttet faktisk 3 måneder før meg, og jeg er sikker på at det gjorde det lettere. Hadde nok vært verre om han fortsatt hadde røyka.

 

Lykke til med svangerskapet! Vi får støtte hverandre, vi som har vært så flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positiv 16 mai, og har ikke rørt røyk siden. Er bare en uke uten røyk, så SÅ imponerende er det sikkert ikke. Men fordelen min er at jeg reagerer veldig negativt på røykelukt nå. Venninnen min tente seg en røyk utenfor hos meg mens vi snakket. Jeg måtte tilslutt bare gå inn for jeg ble så dårlig.. Er veldig glad for det ;) Vi må bare stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min siste røyk 29. april:) skulle teste den dagen, og jeg var så sikker på at jeg var gravid, så jeg tok en røyk før jeg gikk for å tisse på pinnen.. den var jo positiv som bare det, og etter det har jeg ikke rørt røyk. Det kommer tider hvor jeg tenker på at jeg har lyst på røyk, men når jeg tenker på lille frø inni magen går det fort over :-) så det er faktisk lettere enn jeg hadde forventet,grunnen jeg har for å ikke røyke er den beste. Stå på!! du kommer også til å klare det!! bare tenk på det vakre nurket du har i magen:-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min siste røyk 18 april... De første 3 - 4 ukene gikk greit. Nå blir det vanskligere og vanskligere.......... :-((( Sikkert fordi kvalmen (klump i halsen) har gitt seg. Jeg er skikkelig irritabel om dagen og drømmer om røyk................ MEN, jeg skal holde ut jeg................. jada!

 

(Så lenge Ronja gjør det gjør jeg det! Hun er min antirøykemotivasjon her......... ) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klart å slutte å røyke ;O) Måtte ha bare den ene på kvelden noen dager etter testen ble positiv!!

Men nå har jeg klart å slutte med den ene også... har vel vært uten i 2 uker nå!! Syns faktisk det går veldig greit jeg!! Men tar bare en pause til babyn kommer ut sier jeg.. mye lettere å klare å tenke det syns jeg...

Kan jo hende jeg ikke ønsker å starte opp igjen etter heller ;O)

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

går som en drøm her også,har min første røykfrie dag jeg å.. går over all forventning,men har blitt litt tyrkisk pepper da;)

Har kommet litt lengre jeg,uke 7+0 i morgen!

Men nå skal jeg klare det.Bare det å tenke på den lille i magen motiverer meg=)

stå på damer,dette greier vi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Det første jeg gjorde da jeg fant ut at jeg var gravid, var å tenne meg en røyk... og så en til. Våknet dagen etter, og tok en test til. Den var også positiv. Gikk rett ut på trappa og tente meg en røyk. Tok to trekk, og fikk skikkelig brekninger. Bestemte meg der og da for at nå var det slutt!!

Jeg har røyka i tretten år, og prøvd å slutte utallige ganger før, men denne gangen har jeg ikke hatt litt lyst til å begynne igjen :)

Har nå vært røykfri i over 6 uker :)

Lykke til alle dere andre som vil legge vekk røyken! Bedre motivasjon enn en spire i magen finnes vel ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...