Gå til innhold

Flere som gleder seg til fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg har gleda meg fra dag 1 og ser virkelig fram til fødselen. Da mener jeg rier,smerter,venting og alt det som følger med. Har jo ikke født før så jeg aner ikke hva jeg går til og dermed kan jeg fint glede meg.

Er det fler enn meg?

Gjerne flergangsfødende...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5113199-flere-som-gleder-seg-til-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg absolutt ikke. Det gjorde jeg ikke forrige gang heller.

Det er deilig å gå med en baby i magen, og det er herlig å få han i armene til slutt. Men selve fødselen kunne jeg med fordel vært for uten. Har egentlig alltid vært litt missunnelig på mennene som kan få barn uten selv å måtte føde dem.

Jeg er ikke egentlig redd for fødselen, bare forferdelig dårlig motivert. Jeg vet jo at ingen dør for å si det sånn. Men jeg vil rett og slett bare ikke.

Flott at dere ser annerledes på det. Det gjør sikkert sitt til at dere får en fin fødsel. Tror motivasjon er alfa og omega. Selv klarer jeg bare ikke å finne den.

Ja, dette er noe jeg virkelig ser frem til å få oppleve igjen. Det er en helt spesiel opplevelse, kan ikke beskrives. Gleder meg masse, å det gjorde jeg første gangen også :-)

Har nok noen flere tanker om hvordan fødselen blir denne gangen, men ingen tanker som kan ta vekk den store gleden det er å få oppleve det å føde et barn til verden!

Annonse

Jeg gledet meg veldig til fødselen av førstemann for 1,5 år siden. Men jeg tror jeg hadde et litt VEL rosenrødt bilde av hvor fantastisk det skulle bli, jeg fikk fullstendig sjokk over hvor smertefull fødselen var. Mitt råd er derfor: ikke vær like naiv som meg, men forbered dere mentalt på selve fødselen, og at det faktisk gjør veldig vondt.

Jeg har imidlertid kommet over sjokket, nå gleder jeg meg igjen til neste fødsel i september:-) Det har kommet snikende i løpet av svangerskapet, i starten grudde jeg fælt. Til tross for smertene rager nok fødselen på topp over livets mest fantastiske og dramatiske begivenheter for min del.

Ja, jeg gleder meg....men gruer meg og. For jeg vet ikke hva jeg går til, og er ganske spent på hvordan jeg takler det hele. Men håper jeg klarer å jobbe med meg selv og kroppen min, at jeg ikke bare får fullstendig panikk. Men gleder meg veldig til alt er i gang.....! Bare 5 uker igjen nå!!!!

Jeg sa visst til mannen min under forrige fødsel at jeg ikke klarte mer.. og ikke skulle føde igjen..he,he..

nestemann kommer i november-og jeg gleder meg som et lite barn til fødselen..kall meg gjerne gal, men alle smertene og kavingen hører med og er en kjempeflott avsluttning på et langt svangerskap.(selv om jeg er veldig for smertestillende da..he,he)

Og tiden etter er jo bare kjempefantastisk..det er da man forstår st alt var verdt det!!!

Annonse

jeg gleder meg veldig til fødselen!! gruer meg ikke til noe annet enn dagene etterpå... sitte, tisse og dusje....

forrige gang tok jo fødselen kun 5 timer, så jeg føler at jeg ikke har noe å grue meg til...

men det er leeenge igjen for min del... 3.12 er laaang ventetid ;)

Jeg stor-gleder meg!!! Alt har vært bare plag i dette sv.skapet!! Men det har sikkert mye å si at jeg har hatt to kjappe fødsler bak meg. Med gutt nr 1 tok det hele 1 time og et kvarter, med gutt nr 2 så brukte jeg 40 minutt fra 1 cm åpning til han var ute (men det var alt for fort, hadde ikke kontroll på noe - forferdelig). Så nå er jeg veldig spent på om jeg kommer meg til sykehuset. Tar 30 min å kjøre dit!!!

Jeg gruet meg veldig før første fødsel, men da riene kom var jeg veldig rolig og følte meg helt klar på en måte! Denne gangen gleder jeg meg! Hadde en superfin fødsel sist, men da hadde jeg epidural og ingen smerter fra 4cm åpning, så jeg vet egentlig ikke hva det vil si å føde.. Denne kan ikke bli bedre, men uansett med eller uten epidural så tror jeg at jeg føder ganske raskt og greit!

Jeg gleder meg veldig mye.Hender jeg har noen tanker i natten nå som det er vanskelig å få sove i denne varmen,men dem blir heldigvis fort borte igjen. Er jo ikke fritt for at man tenker litt rundt hvordan alt vil bli, men det er som det sies lenger oppe her; vi vet ikke hva vi har i vente, og det gjør det hele enda mer spennende. Skal bli så moro å møte henne. Gleder meg masse masse:):) Og heldigvis har jeg en fantastisk samboer som gleder seg minst like mye, som skal være med på det hele. Det er en stor trygghet i seg selv:)

Jeg gleder meg til fødselsen...det er nr.2. Selv om det er vondt er det allikevel verdens beste følelse. Dessuten er det jo ingen skam å måtte ha noe smerestillende....Tror det er viktig å være mest mulig uthvilt slik at en har krefter og humør på "topp" når fødselen starter.

Men den første tiden etterpå da "systemet skal på plass" igjen gleder jeg meg ikke til.....men håper at det blir bedre enn sist (tror egenlig det...revnet mye sist...og var veldig veldig sliten etter en veldig lang fødsel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...