Gå til innhold

Til dere som har gått opp mye..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær anonym du! Dette var til hovedinnlegger, som slenger dritt til oss som har godt opp mye, ikke til noen andre!!! Og for alt du vet kan jeg godt være det selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi nok ei ung lita snuppe som føler seg fornuftig, og prøver å "vekke" oss andre. Ekki sikkert hun prøver å provosere engang, kanskje hun bare ikke evner å tenke særlig lenger enn sin egen nesetipp.

Har man ikke særlig ærfaring er det jo fryktelig lett å fortelle folk hvordan de bør lele livene sine på "rett" sett.

For min del er jeg så lattelig kvalm, og kvalmere blir jeg om jeg anstrenger meg for mye. Må spise ofte for å holde det i sjakk.

Man skal være passe tett i pappen om man ikke vet at det ikke er bra for noen å stappe seg full, eller bare sitte å se på glamor. Men, det har seg jo slik at det er jo ikke sikkert folk gjør det.Og om de gjør det, så er jo det individuelt og. Er ikke alle som kommer seg særlig opp.

Skrevet

Den "tankevekkeren" din er et dårlig triks for å få mange svar på innlegg!

Skrevet

Jeg må le litt. Står så mange snodige innlegg her (tenker på hovedinnlegger sitt). Håper alle sårbare sjeler greier å sortere ut de useriøse ytringene. Vil bare legge til at vektøkning også er relativt til høyde. Det generelle rådet (hva er det, 12-15 kg?) gjelder gjennomsnittshøye, norske kvinner (=166 cm). Så hvis man er over gjennomsnittlig høyde (feks 184 cm, som undertegnede), kan man godt ligge litt i overkant av dette vektintervallet. Medisinsk fagpersonell må gjerne korrigere meg her, hvis jeg tar feil.

Skrevet

Det er greit man ikke skal pakke i seg så mye sukker, sist gikk jeg opp noe voldsomt pga mye vann så da hadde jeg blitt sikkelig forbannet hvis jeg hadde fått den komentaren.

Skrevet

Vil bare si at jeg synes du er feig som ikke signerer med nick ;=)

Skrevet

-- og dessuten .. er det om å gjøre å legge på seg minst?

Er opptatt av vekt selv jeg altså.. er instruktør på treningsseneter , spiser sunt .( lite og ofte, ). er 21 uker men har alikevell lagt på meg 4-5 kg..

Du får sunne friske mennesker til å føle sg dårlig-med slike innlegg ikke hyggelig gjort synes jeg ---

men det er jo smart da.. for sånne som meg går rett på og gidder å svare deg på sånne innlegg.. egentlig skulle vi oversett det helt --

Ha en fin dag alle sammen ;=)

Skrevet

Det desidert teitest innlegget på lenge! Har selv lagt på meg mye, måtte ligge de 4 første mnd. av svangerskapet, å da sier det seg jo selv hva som skjer med kroppen. Nå kan jeg puske litt rundt, gjøre lett husarbeid og gå meg små, rolige turer. Men bekymrer meg ikke for vekten. Sist svangerskap rant kiloene av meg når jeg ammet, var undervektig nå da jeg ble gravid igjen. Ikke så moro det heller. Så vet at jeg kommer til å få godt bruk for hver eneste kilo jeg går opp nå, når jeg skal igang med amming og nattevåk!

Det kunne jo vært moro om du må slite skikkelig for å få av deg noen kilo etter fødselen. Men jeg håper du isteden får det slik som meg, at du ikke klarer å spise nok, slik at du blir undervektig mens du ammer! Da får du se hvordan det kan være å ha et vektproblem du ikke kan styre selv!

Nei lær deg å være mere tolerant ovenfor andre menesker, vi er alle forskjellige, men fortjener respekt for den vi er!

Det kan jo høres ut som om du ikke er så gammel da, kanskje blir du klokere med litt mere livserfaring. Ønsker deg lykke til, i din lille innsnevreder verden! Det kan du virkelig behøve!!

Å neste gang du føler for et slikt innlegg, signer ikke med anonym, feiging!

Skrevet

Dette startet med råd om å ikke trøkke i seg masse junk, og trene.

Så en haug halviltre svar om at dette er forskjellig og slik og sånn.

Deretter over til en matorgie, hvor folk spiser is og kake, invitasjon til matfest...

Så en del mer "rolige svar" mer rettet mot tema.

Merkelig å se slik en utvilking. Gliste en hel haug gjennom hele tråden:))

Hovedinnlegger har et poeng jenter. Utrykker seg bra? nei kanskje ikke. Tror ikke det var siktet til de som ikke klarer å bevege seg, sliter med vann i kroppen, +++

Var vel mer at om man sitter på ræva og døtter i seg går man opp mer enn man må. Meeeeen hovedinnlegger: dette vet vi da vel allle fra før:))

Des. er det vel uvesentlig hva man ser på på tv?? Ser personlig ikke på noen av de programmene, og er (stort sett) aktiv på dagtid. Har hendt det har blitt litt mye fy-mat og film på kveldene...

Uke 27 og 9kg....jeg tror jeg er normal. (føler meg som Keiko!!!!!!!!!..buhu)

Nei nå fikk jeg jammen lyst på noe mat her...merkelig..

Skrevet

Må bare henge meg på denne jeg....

Denne personen fikk det hun ønsket, mange sinte tilbakemeldinger... Men uansett klarer ikke jeg la være heller. Har visst litt lett for å bli provosert nå, og dette var over streken ja. Stakkars unge sier jeg bare. Jeg er 20 uker i morgen og har lagt på meg 6 kg. Det er heller ikke mye, men gjett om jeg koser meg... Skal faktisk ut å kjøpe is nå, og har en stor plate stratos i kjøleskapet. Den skal jeg kose meg med til BB finalen i kveld...!!!!!!!!!!

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Til hovedinnlegger: jeg har på følelsen av at du er mann/gutt og ikke gravid i det hele tatt. Kun ute etter oppmerksomhet. Ta den turen din du!

Skrevet

Da jeg var hos jordmor torsdag som var, var jeg 25+2 og hadde gått opp 2,9 kg til sammen. Jeg trodde dette var lite og spurte derfor om det. Hun svarte da at det de TRENGTE var mellom tre og fem kilo frem mot uke 28. Dette var det de trengte, som et slags minimum for babyens skyld. Jeg var ikke slank før denne graviditeten så jeg har vel kanskje litt "fettreserver" som gjør at jeg ikke har hatt behov for å legge på meg mer. Men om noen har gått opp 12 kilo eller 3 kilo spiller da vel virkelig ingen rolle så lenge barnet vokser som det skal og mor har det bra med seg selv. Og for å ha nevnt det så har jeg en helt forferdelig bekkenløsning og symfysebenet mitt nekter meg å bevege meg noe særlig. Så jeg får ikke gått tur eller trimmet meg sexy, men sitter her og bimmer med god samvittighet, vel vitende om at hovedinnlegger ikke vil bli noe lykkeliger mor enn det jeg vil bli. Forskjellen vil ligge der at mens hun stresser bort tiden sin etter fødsel på å bli sexy og slank igjen, koser jeg meg med et avslappet forhold til vekten og et deilig nyfødt barn.

Skrevet

åååå soft is som er så godt og da!!!! spist mange ganger i år...deilig"! å tenk melkesjokolade da!!!! diggg,gomle gomle

Skrevet

Kjære hovedinnlegger!

Siden du helt tydelig vet litt mer enn alle oss andre. Kan du være så snill å hjelpe meg litt?!

Jeg jobber som aerobic og spinninginstruktør. Har rundt 10 treningstimer i uken. I tillegg går jeg et par gode turer med en venninne og sykler til jobben hver dag, ca 5 km hver vei.

Jeg har en lang utdannelse innen trening og ernæring, så jeg vet at sukker og mettet fett er fyfy! Spiser den maten kroppen trenger i forhold til aktivitetsnivå. Dvs veldig grove brødprodukter, kun rent kjøtt og fisk. Velger kun det magreste. MASSE grønnsaker, og rundt fem om dagen. Etter trening med mye vekter tar jeg et proteintilskudd for å gi muskalturen riktig energi. Det holder blodsukkert stabilt. Jeg har skeiet ut en gang i konfimasjon, da spiste jeg et par stk med kake...skjelve...

Kan du da si meg hvorfor jeg nå i uke 12 allerede har lagt på meg 4 kg?

Jeg er sikker på at du med din ekspertise kan gi meg mange oppløftende råd!

På gjensyn ;-)

Skrevet

Jeg har gått opp 10 kg og er i uke 30. Men har bare fått mage + litt vann i kroppen.

Men jeg vil no bare si at hvis du bare har lagt på deg kun 2 kg i uke 28 så hadde du nok litt mer å gå på enn oss andre. Sorry...sånn er livet.

Skrevet

Skulle oenske hovedinnlegger kunne komme inn her og forsvare seg... Virker som hun har loept og gjemt seg. Synd, hadde vaert morsomt aa hoere hva hun hadde aa si, haha

Skrevet

Dette var tydelig et upopulært innlegg. Jeg vet ikke helt hva hovedinnlegger har ment. Men jeg tror kanskje at jeg er litt enig i noe og det er at en del tror at når en er gravid så er det bare å trøkke innpå med alt som er usunt, slikt en gjerne har lyst på til vanlig også, men da styrer unna pga at en ikke vil legge på seg. Det er jo ikke noe mer sunt om en er gravid og ikke er det bra for babyen heller. Men alle unner seg vel litt ekstra når en er gravid pga økt lyst på det utroligste og litt trøst om en føler seg dårlig. De aller fleste kunne nok vært mer aktiv også.

Om vi ser godt inn i oss selv så er det sikkert mye vi kunne gjort sunnere, men det er da opp til hver enkelt av oss. Jeg innrømmer gjerne at jeg skulle ønske jeg hadde klart å være mer aktiv på trening og spist sunnere men jeg prøver da så godt jeg kan. Hovedfokuset mitt er derimo å kose meg med å være gravid for det er også viktig for barnet i magen.

Skrevet

Jeg har lagt på meg henholdsvis 6, 10 og 3 kg totalt i svangerskapet - er det bra nok for hovedinnlegger?

Skrevet

Tror de som spiser det de har lyst på, OG skylder på graviditeten, er veldig klar over problemet sitt. Jeg tror faktisk ikke det er de som klager klager over antall kilo. Jeg har mange kilo for mye i utgangspunktet, og har lagt på meg ca ti kilo frem til uke 30. Ja, jeg har spist og koset meg med både mat og godterier, men jeg klager heller ikke. Jeg vet hvorfor kiloene har kommet.... Jeg føler samtidig med de som har samme vektøkning til tross for et sunt og aktivt svangerskap, selv om det er helt NORMALT å legge på seg. Etter godt over ti år med spiseforstyrrelser vet jeg hvordan det er å ha vonde følelser rundt dette med mat og kropp...

Synes vi bør tråkke litt forsiktig når vi snakker om disse temaene, det er tross alt mange som sliter mye. Kanskje HI er en av dem....? Jeg har sluttet å la meg provosere av disse innleggene, men vil heller prøve å rette søkelyset mot de riktige tingene.

Gjest leelu23 *27.11.2006*
Skrevet

til hi

for ett dustete innlegg..

det er jo helt forskjellig fra person til person. to av mine nærmeste venninner gikk begge opp over 30 kg uten å stappe i seg som du så flott kalte det..de var veldig tynne fra før!!

ei anna gikk ikke opp en kg- og hun var stor i utgangspunktet

Nei- sånne innlegg kan du spare deg for i fremtiden gitt!! ble KVALM av å lese det!!

Skrevet

Nei, 2 kg er ikke for lite ved uke 25. Kommer helt an på om man har tapt egenvekt eller ikke. For min egen del gikk jeg ned 3 kg de første 3mnd pga kvalme. Deretter kom jeg meg opp på mitt normalmål igjen, MEN... Noen spiste mye og kanskje usunt FØR de ble gravide. Jeg for min egen del har lagt om kostholdet etter jeg ble gravid, noe som har gjort at jeg har tapt egenvekt. Babyen har det kjempefint!! Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på. Det er forskjell på å "holde vekten" ved å spise sunt, kontra de som slaker seg. Det er to MEGET forskjellige ting!!!!

Spis sunt, tren og vær glad!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...