Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 og som trøkker i dere alt mulig fordi dere er gravide.. Ikke klag. Dere har dere selv og takke..Må si at 12 kg er mye til 28 uke. Det er enda en stund igjen. Og tenk på barnet...mye sukker ikke bra..Gå dere en tur i stdete for å se Glamor og reprise på Cæsar..Hjelper nok litt...Selv er jeg i uke 25 og har gått opp 2. Føler meg flott og sexy..Lykke til.Var bare en tankevekker..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 2 kilo er alt for lite i uke 25! Det viktigste er at babyen får nok næring ved å spise normalt sunt og variert. Slanking hører ikke hjemme under graviditet.
liselill Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Enig...Og om det er en som meg du hinter til som har lagt på meg mye må jeg få si at jeg ikke trøkker innpå .Og Glamor så jeg ikke siden 1999...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 vet du... dette er det dummeste jeg har hørt....har du ikke noe bra å si burde du heller tid stille.. skriver jo også under med anonym..... 2 kg i uke 25 er veldig lite om du ikke har sultet deg.... eller vært dårlig i de første mnd.... husk at alle har forskjellige svangerskap..... husk at det finnes ting som bekkenløsning....svangerskapsforgiftning....masse ting som invirker på vekten..... men jeg tror at du må være ganske ........... for de som har normale svangerskap går opp mellom 12- 20 kilo dette er normalt..... regner med at dette er ditt første barn .... da du virker litt.....
Murmeline Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Har det noen gang falt deg inn at ikke verden sirkler rundt deg, og at ikke alle mennesker er lik deg???? Noen sliter faktisk med så kraftig bekkenløsning at det er svært smertefullt å gå en tur, selv om man har aldri så lyst! Om innlegget ditt hadde vært godt ment, burde du vurdere måten du ordlegger deg på. Dette er forresten et forum for gravide jenter som ønsker å støtte hverandre.
tullejenta Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 individuelt dette.. jeg trøkker i grunn innpå og har ikke lagt på meg så mye likevel.. tror noen fisker etter bråk her... går og tar meg en is mens jeg venter på fortsettelsen
<3 Adrian <3 Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Til hovedinnlegger... Var vel litt lite gjennomtenkt det innlegget ditt der.. er jo helt individuelt hvor mye man legger på seg i svangerskapet! Noen har mer fra før, og legger kanskje ikke på seg så fort. Andre kan legge på seg lite pga av kvalme kanskje.. Og vet du.. det er faktisk ikke alle som har samme mulighet til å trene og bevege seg. Kanskje alle ikke er like heldig som du!? De stakkarene som sliter med bekkenløsning fra tidlig i svangerskapet, kan liksom ikke bare jogge rundt. Atter andre får kroppen full av vann = mange ekstra kilo.. Nei. Sånne innlegg kan vi holde oss for gode til.- Og ivertfall signere med nick:)
overtids eng0806 Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Ynnskyld meg men dette synes jeg var et tåpelig innlegg. Man trenger ikke trykke i seg for å gå opp i vekt. Noen får mer vektøkning enn andre uten å hive innpå. Vi er bare forskjellig laga. Selv jar jeg gått opp 9 kg i uke 26. Ingen ser det på meg, har veldig liten mage og er slank. Ikke har jeg spiste unormalt heller, og uansett så bryr jeg meg ikke. I et svangerskap skal man gå opp 12-13 kg, som fordeler seg på barnet, morkaken, blodvolum, væske mm. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg, og jammen trengte jeg det. Etter fødselen så jeg ut som et beinrangel pga ammingen, og det var ikke noe kjekt. Så jeg spiser med god samvittighet, og ser på "såpe" også....Klart det er viktig å ha en balanse her. Men et normalt kosthold og trening eller mosjon etter hva man greier holder i rekker.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 For et interessant innlegg... Nå skal jeg trøkke i meg hjemmelaget gulrotkake!
Hææ? Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 For noe tull!!! Gidder ikke bli provosert engang,denne personen virker jo bare helt dust.
Minto Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Synes det virker som du har problemet, ikke de som har lagt på seg 12 kilo i uke 25.... Fikk akkurat samme kommentar fra en "venninne" for to måneder siden...er ikke venninne med henne lenger! Enig med alle de andre svarene du har fått... Regner med at du er anonym fordi du har lyst til å lage litt bråk...feigt!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Enig med dere under, og ikke hovedinnlegger !!!! Når det er sagt, hva er normalt i et svangerskap !? Vi er ALLE ulike ! Noen legger lett på seg, andre ikke ! Kanskje legger noen på seg 12 kg til 25 uke og mister disse like fort ved fødsel, mens du sliter med dine 2-3 kg i lang ettertid ! man vet rett og slett ikke hvordan kroppen reagerer ! Slutt å tøyse og vær heller tolerant !!! En annen ting, hvor mye er normalt i uke 25 ? altså nå vet jeg at dette varierer, men en 6-7 kg bør vel være rundt normalen for denne tiden eller ?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Gått en tur jeg, og nå ligger jeg på sofaen med ryggvondt og bekkenplager.. Så ikke så lett å få morsjonert så fælt.. Trøster meg med en deilig is i stedet jeg ))
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Må le litt jeg. Og kaka mi var veldig god!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Hehe jeg sender over litt potetgull, dip og en STOR softis til alle gravide bimmere som ikke er redd en kg eller to HAHAHA !!! Imorgen er det bløtekake hos meg Starter kl 09:00, så går vi over til en svær mix godtepose kl 12:00, etter det blir det is på cafeen, senere en stor grandis på hver og etter det, sånn rundt kl 20:00 avslutter vi det hele med bananasplit med masse krem !!! (haha å herregud, tenk dere det ! ekkelt, men litt moro må en jo få ha det på denne tråden nå da....
tullejenta Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 TIPS! til dere som spiser mye is, first price ispinner er veldig gode, både vanilje og saftisen. koster nesten ingenting -gjelder å holde stk. prisen nede når det blir så mange!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 He he... Den må jeg vel ta til meg. Er 25 uker på vei og har fått opp 7kg. Ikke det at jeg har noe problem med de ekstra kiloene, det er naturlig når man er gravid. Folk er forskjellige. Noen legger bare på seg lett, andre gjør det ikke. Selv om noen har lagt på seg 12 kg i uke 28, trenger det ikke bety at hun har spist feil...
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Med førstemann gikk jeg opp 28 kg totalt. Nå er jeg i uke 21 med andremann og har gått ned 5 kg. Så d er sååååå forskjellig. Men ikke kom her og si at mat behøver å være grunnen. faktisk så er d sånn at jeg ikke har hatt noe til matlyst i noen av svangerskapene.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 I know.. I helga slo jeg skikkelig på stortromma og handla inn diplom-is!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 Ho ho, jeg dauer.... "Føler meg flott og sexy"! Giidameg! Det minst sexy i verden er innsnevra, selvopptatte og fordomsfulle mennesker, skal jeg si deg. Viste innlegget til alle her hjemme, og vi har virkelig vridd oss i latter her. Nei, dette var dagens høydepunkt! Også Glamour og Cæsar endatil, hi hi. Makan til nek!
jente+jente Skrevet 21. mai 2006 #21 Skrevet 21. mai 2006 Hehe, Hovedinnlegger, regner med at du var litt overvektig fra foer, siden du har lagt saa lite paa deg.... ja, for barnet maa jo ha naering, vet 'u. Saa hvis det ikke kommer fra det ekstra du baerer paa, hvor skal det ellers komme fra??? Dessuten er det ikke bare sukker man legger paa seg av, din tulling... masse sunn mat er ogsaa full av (gode!) kalorier. Jeg spiser godt for aa legge paa meg.... jeg vet at jeg trenger noe ekstra aa gaa paa for megselv og barnet mitt. Etter aa ha ammet i 18 mnd saa jeg ut som et beinrangel, og da foelte jeg meg ikke sexy, det kan jeg love deg!!.... Det er kanskje mange jenter her inne som er bekymret over aa legge mye paa seg (slik var jeg sist jeg var gravid - var saa daarlig at jeg ikke kunne trene men maatte spise for aa ikke vaere kvalm), men samtidig vet vi at det eneste som teller er den lille spiren i magen vaar. Alt vi oensker er et friskt sunt barn. Hvordan vi ser ut kommer i annen rekke. Jeg er faktisk glad for deg, som foeler deg flott og sexy... skulle oenske alle her inne foelte seg likedan, for vi er alle flott og sexy paa hver vaar maate. I tillegg har andre enn deg en hyggelig personlighet og medfoelelse for andre mennesker.
Banshee Skrevet 21. mai 2006 #22 Skrevet 21. mai 2006 Dere må da skjønne at dette mennesket trekker dere opp med vilje? Ikke bry dere, den her ble bare for dum.
Happy Ignorant Skrevet 22. mai 2006 #24 Skrevet 22. mai 2006 Du hadde vel 100kg som utgangspunkt du da!? Jeg gikk opp 12 kg før uke 12. Er nå i uke 26 og er fortsatt +12 kg. Er allikevel ikke feit, selv om jeg føler meg tung, men jeg vet jeg vil få en sunn og frisk baby! Vi legger alle på oss på forskjellige tidspunkter i graviditeten, og før du vet ordet av det, kan du selv være oppe i 112, så bare pass kjeften din du!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #25 Skrevet 22. mai 2006 Loiz.. pass kjeften din.. er nok folk som allerede er langt over 112 her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå