Gå til innhold

Det er så dårlig gjort å le av de som er redde!

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om kvinner som har blitt ledd av på fødeavdelingen når de har bedt om f.eks. epidural. Jeg snakket med en nabodame som fødte for annen gang, ho ba om epidural men ble regelrett ledd av. Jordmora lo av henne da ho ba om epidural, og kontaktet ikke noen anestesilege. Ho nabodama mi sa til meg at ho i ettertid syntes det var greit nok at ho ikke fikk epidural da ho fødte for annen gang, men jeg syns det er hårreisende at noen jordmødre eller leger faktisk kan finne på å le av de som har kommet inn på sykehuset for å føde og som ber om bedøvelse. Hvis de mener at den fødende ikke bør få epidural eller annen bedøvelse, så bør de ta den fødende på alvor og forklare henne hvorfor de vegrer seg for å gi henne bedøvelse. Da jeg var gravid for første gang, var jeg faktisk veldig redd for å bli ledd av når jeg kom inn på sykehuset for å føde. Min skrekk var å bli nektet epidural og så bli ledd av og kalt for "pysa" både av jordmor, lege og mannen min. Heldigvis skjedde ikke det (jeg fikk epidural som jeg ba om, og heldigvis var det ingen som lo av meg), men jeg var redd for å bli ledd av når jeg ba om bedøvelse på fødeavdelingen. For meg ville det vært fælt å bli ledd av i den situasjonen. Så jeg syns synd på kvinner som har blitt ledd av på sykehuset hvis de har bedt om bedøvelse!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er helt og holdent enig med deg. Det er altfor mange frekke folk i helsevesenet. Men for all del, det er også dem som gjør en kjempejobb.

Jeg opplevde noe lignende. Jeg nevnte at epiduralen ikke virket på "tråden om epidural". Men da jeg kom inn til operasjonsstua og ble spurt om jeg klarte å legge meg over på operasjonsbordet så prøvde jeg på det. Men selvfølgelig var jeg blitt doven i beina (sikkert epiduralen og coctailblandingen) og sa at jeg ikke klarte bevege beina.

Da var det et intelligent lys av en anestesilege som sa biskt:

"Åh ja, så NÅ virker den". Akksom hun sa: "så nå når du har fått innvilget keisersnitt så sier du den virker). Forstår du hva jeg mener nøffemor? AT DET GÅR ANN sier nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...