Gå til innhold

kan dere fortelle litt om hvordan barna deres var de 3 første årene?


Anbefalte innlegg

grunnen til at jeg lurer er fordi jeg altid har tenkt tanken på at mitt barn kansje er litt annerledes og tenker ofte på adhd.men han er foreløpig bare 2 og et halvt år så det er tidlig å si.kan jo fortelle grunnen til at jeg bekymrer meg litt da:

fra han var baby skulle han bare ligge på gulvet,likte ikke noe særlig kroppskontakt.veldig blid sådan.fra 10 mnd alder kom fryktelige raseriutbrudd som fremdeles er her.han blir så sint at han blir helt borte.kaster seg rundt,slår hodet sitt.sparker og spytter.det tar lang tid å få han ned igjen,og da er liksom alt glemt.han bryr seg ikkenoe om det er ute blant folk.ofte får han disse uten noen grunn.han har dårlig konsentrasjon,og løper fra en aktivitet til en anen veldig ofte.flink motorisk og er overalt.de i bhg sliter litt med å holde tritt med han.2 ganger har jeg måttet hentet han fordi han raser rundt seg.han tar ikke et nei for et nei selv om det er fremmede som kan si ifra.han henger seg ofte opp i et ord og gjentar det hele tiden.selv om han ikke får den tingen eller vi gjør som han vil.har aldri nyttet no særlig å avlede han fra det,slik man ofte kan med små barn.han er veldig vanskelig å nå inn til og trøste.noe som har vært ganske så sårt til tider.først nå er det blitt litt lettere.altid sett at han har vært annerledes fra andre barn.jobber også i bhg og det har vært sårt at jeg til tider har bedre kjemi med de barna enn min egen.er mye mer,men dette blir jo så langt...hva tror dere.han er ofte også utrolig blid og fornøyd og er selvstendig av seg.

Fortsetter under...

Hva sier de i barnehagen da? Min sønn var 4 år når han ble testet og det er veldig tidlig. Som regel finner de det ikke ut før de nærmer seg skolealder. Jeg vil anbefale deg å snakke med PPT. De kan hjelpe deg og eventuelt henvise han videre, men som sagt så trur jeg det er litt for tidlig. Jeg kan ikke si noe om hvordan min gutt var på denne alderen fordi at han har spesifikke språkvansker og mangler litt på det motoriske, men mye av det du ramser opp er jo en del symptomer.

i bhg er han veldig aktiv og må bindes til stolen når de spiser,han har ikke ro til å være med på samlingstunder.han har begynt å bli litt bedre nå da.han er liksom overalt som de sier.men de har mange vanskelige barn der i år,så de har andre som har det værre.mathias klarer så mye selv,ordner opp.det syns de er positivt.han er vanskelig å nå inn til,det sier de også.og svært vanskelig å trøste.men han er snill mot de minste,men leker helst med barn på storebarnsavdelingene.de på samme alder er ikke spenende og det blir mye konflikter.han tusler og en del rundt alene.men det er vanskelig å si om det er alderen eller noe anet.de følger litt med da.han er litt vanskelig som de sier men kommer seg unna fordi han er sjarmerende...

Barnehagen til min sønn anbefalte å sende en henvisning til PPT. PPT kom inn i bildet og de observerte han og kartla den språklige delen. På språkforståelsen låg han på litt over 2 år (han var 4 år da), på utalelsen lå han på 2,5 år. De henviste han videre til barnehabeliteringen på sykehuset. Han var der i 3 dager. Han var igjennom masse tester, og vi måtte fylle ut noen skjemaer.

Det var først da gutten min var 4 år at vi merket at han var litt annerledes. Da var han litt dårlig motorisk, likte svært dårlig uorganisert lek - og hadde på alle "kanalene" mener med det at han fikk med seg hva som skjedde overalt rundt ham og komenterte det de andre gjorde.

Det var først da han var 9 år at han endelig fikk diagnosen ADHD etter mange "myke" tegn fra han var 4 og oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...