Gå til innhold

Hvilke tenner kommer først...?

Anbefalte innlegg

(kopierer denne fra det jeg skrev som svar på et innlegg på skravle)

Jenta mi på litt over 4 mnd er akkurat som dere andre over her beskriver; urolig om natta, survete om dagen (tidvis), sikler som en foss og gnaaaaager på alt som kommer innen rekkevidde.

Men jeg har ikke kjent noen kuler foran enda, men en ganske stor en på siden, litt baki liksom? MÅ de få tenner nede foran først liksom, eller er dette individuelt...? :D (eller er det en vampyr jeg driver og fostrer opp, som kommer til å få laaange spisse hjørnetenner?? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5111852-hvilke-tenner-kommer-f%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi, hi en liten vampyr.....

Det er nok mest vanlig at de får tenner nede foran men det må ikke være slik. Allt er normalt!

Gutten min var også urolig, litt grinete, sov dårlig, sikle o.sv da han var 4 mnd. Jeg var sikker på at han skulle få tenner men den første kom først da han var 6 mnd.

Ok, takk for svar....så "fint" at dette kan pågå i enda flere måneder da ;)

Jeg kan i grunnen tolerere hyl (driver og øver på vokalene enda, tror vi kom til iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii i dag!) og roping, men de urolige nettene kunne jeg gjerne spart meg for gitt.

Samma her! Gutten min er nå litt over 5 mnd, og er som jenta di. Kjenner kuler og noen små spisser der hjørnetennene skal komme. Helt unormalt, trodde jeg. Men kjenner også noen bittesmå spisser på fortennene der nede. Så da blir han kanskje ikke vampyr, men veeeeldig underbitt ei stund?? :-)

Kan av erfaring si at amming med tenner går fint , min på fire måneder fikk den første nede da han var åtte dager og den andre da han var to måneder .kjenner ingenting til tennene. vil nok merke noe når det er tenner både oppe og nede :-)

Annonse

jenta mi er akkurat like gammel som din, Marthe-mor, og hun har nå fått sin første tann! Den kom oppe, på siden... Den ser enda ut som et lite riskorn, så den er ikke helt ute enda. Jeg skjønte ingenting, var sikker på at den første tanna "måtte" komme nede...men den gang ei:)

Merker ikke noe enda under amminga, men hun sikler og sutter og gnir i tannkjøttet febrilsk hele dagen! Hun sover litt urolig også.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...