Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt veldig uregelmessig menstrusjon..

MEN har skrevet "livmortapp" dagbok og vet derfor dagen jeg hadde eggløsning. I følge mens terminen min har jeg da termin 06.juni.

På ultralyden fikk jeg beskjed om at jeg hadde termin 14.juni. Han sa at hodet var lite.. men har skrevet 2+ på kortet mitt. (altså at ungen er 2% større enn gjennomsnittet)

Jeg har jo VANVITTIG lite hode...(jeg må gå med barne solbriller og barne luer) ka det hende da at hun bare har lite hode som meg?? Og at jeg da egentlig har termin 06. juni?

Jeg synes det er så rart at de kan si at jeg ble befruktet senere når jeg vet jeg ikke ble det... eller har det ikke noe med det å gjøre? Er det kansje bare sånn at noen vokser senere enn andre? At min lille jente bare er litt treig?

Hvilken termin hadde dere trodd var riktig? Jeg synes det er litt viktig med tanke på overtid... Hvis jeg skal gå 14 dager over den 14.juni... så kan det faktisk da være at jeg går 22dager over i stedet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk endret min termindato med 2 dager, noe som i grunn stemmer bra siden legen ikke hadde tatt med i beregningen at syklusen min hadde endret seg etter MA'en min (fra 28 til 30 dager). Du får jo bedre oppfølging på slutten, så de finner ut om babyen ikke har det bra i magen.

Skrevet

Hei!

Jeg har også to datoer og forholde meg til, den ene er 11. juni (min mens-temin) og den andre er 17. juni (UL i uke 18-termin). De er ikke så langt fra hverandre som dine, men jeg VET når jeg hadde eggløsning, og når vi hadde sex. Jeg har snakket endel med legen min om dette, og hun er enig i at vi burde ikke helt forkaste den 11. Derfor har jeg fått beskjed om at hvis jeg går 14 dager over den tidligste terminen, skal jeg ta kontakt og få komme inn på en overtidskontroll, hvor de måler gjennomstrømningen i navlestrengen etc. for å sjekke at morkaken fortsatt gjør jobben sin. Dette syns jeg er veldig betryggende, for jeg orker ikke tanken på å gå helt til 1. Juli før det blir "overtid"... Tenk om den første terminen er riktig da, og jeg egentlig er nesten 3 uker på overtid..

(dessuten blir jeg nok bittelittegranne LEI på slutten...;-) )

Skrevet

Ja...er akkuratt det jeg tenker på.... kansje jeg også skal ta dette opp med lege/ jordmor. Ingen dum idè. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...