Gå til innhold

April: Min fødselshistorie ( litt lang samme som April klubben BIM )


Lindis :-)

Anbefalte innlegg

Våknet opp 08 april kl ca kl 10 og skulle gå i dusjen..

Følte meg helt fin, gikk på do og så at det var litt rødt på dopapiret når jeg tørket meg.

Tenkte egnetlig ikke så mye over det og gikk i dusjen og tok meg en lang dusj.

Spiste frokost kl 11 og når denne var ferdig merket jeg en litt "rar" følelse i kroppen.. Skjønte ikke helt hva det var, men følte meg litt uvell..

Gikk og la meg på sofaen og merket at denne følelsen kom flere ganger.

Aha.. Kanskje greit å ta tiden da tenkte jeg.. 10 minutter mellom hver gang. Ikke gjorde det noe vondt men det var en litt ubehaglig følelse i kroppen og jeg kjente det liksom litt i ryggen.

La inn ett innlegg her på BIM for å høre om dette kunne være rier, og fikk vel mer eller mindre bekreftet at det var det.

Ringte til føden og da var det alt fra 6-10 minutter mellom hver.

Klokken var nå ca 1530. Fikk beskjed om å legge meg i badekaret for å slappe av litt og fordi det skulle fungere som smertelindring.

Lå der i en halv time ca og synes ikke det var spesielt behagelig. Riene begynte å bli litt sterkere og jeg følte at jeg virkelig måtte konsentrere meg for å komme gjennom hver rie.

Etter en halvtime i badekaret orket jeg ikke ligge der, og reiste meg opp.

Da kom de virkelige riene. Det var en ubeskrivelig følelse og det gjorde helt vanvittig vondt.

Følte jeg måtte tisse hele tiden, gikk på do, men ingenting kom.

Kledde på meg, ga beskjed til samboeren at nå må toalettsaker pakkes, også må vi dra.

Tok tiden og det var da 5 minutter mellom hver rie.

Det som jeg synes var veldig rart var at jeg følte en utrolig trang til å presse, men etter å ha lest en del innlegg her skjønte jeg fort at det må jeg bare prøve å puste meg gjennom.

 

Bilturen til sykehuset husker jeg nesten ingenting av, samboeren kjørte vanvittig fort.. (han var litt nervøs stakar)..

 

Ankom sykehuset kl 1715 og ble møtt av verdens søteste jordmor. Hun var utrolig rolig, førte meg inn på mottaksrommet hvor jeg fikk en helt vanvittig rie..

Jordmoren ville sjekke åpningen ( i og med at jeg var førstegangsfødende var hun sikker på at dettte kom til å ta tid)..

Til hennes store forskrekkelse hadde jeg full åpning, så hun ble litt stresset for her måtte vi jo finne en fødestue :-) At jeg følte meg måtte tisse hele tiden skyltes visst at vannposen lå og presset ved åpningen.

 

Kom inn på fødestua og fikk "karret" meg opp i sengen, havnet sidelengs som jeg synes var helt greit.

Hadde sett for meg hvordan dette skulle gjøres og vurdert forskjellige smertelindring, men fikk ikke tid til noe bedøvelse.

At man ikke skal presse når rien har stoppet er lettere sagt enn gjort.

Fikk ett lite "rift" som jordmoren kalte det, og måtte sy noen sting (noe som jeg visst utalte at var værre enn å føde.. hehe)

 

De tok vannet og etter ca 10 pressrier og kl 1811 kom lille Lise til verden.

3180 gram, 50 cm og 34 rundt hode :-)

Hun var verdens søteste baby og blir bare større og større og mere skjønn for hver dag som går! I dag er hun 6 uker :-)

 

Stor klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en deilig og god fødselsopplevelse!

Håper min neste (om det blir noen da...) blir like bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...