Gå til innhold

Til dere som bor i bergen


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg blør fortsatt, har gjort det i 3 uker nå. Jeg er nå 7+5. det jeg lurer på er om jeg får komme til på kvinneklinikken med en gang viss jeg ringer å spør etter UL. Andre tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blødende morkake og ringte KK (på anbefaling fra damen på fastlegekontoret mitt, faktisk, fordi det var så lang ventetid hos fastlegen), men jeg kom ikke til på KK (på gynokologisk poliklinikk, det er der vi havner..) uten henvisning fra lege fordi jeg "bare" var 11 uker på vei. Samme hvilken lege du går til, fastlege eller legevakt, men du må altså ha med deg et brev fra en lege.

 

Blør du dramatisk ville jeg gått ned på legevakten i kveld. Blør du pittelitt ville jeg ringt fastlegen i morgen tidlig.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at du også kan ringe til Volvat ved Lagunen. Der kommer du nok til på ul i løpet av i morgen el tirsdag. Husk å si at du skal til gynokolog, for de vanlige legene der tar ikke ul.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der selv, for jeg gikk til fastlege og kom til ul på KK, men det sted mellom 800 og 1100 må du nok regne med.

 

Tror en vanlig legetime der oppe koster firehundreognnoe.. Ikke akkurat superbillig. Men man kommer til kjapt og får god oppfølging, det er jo et pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koste hva det koste vil. Er lei av å blø, å ikke vet jeg hvorfor jeg gjør det. var på UL i uke 6, da så jeg en spire å hjertet slo. men jeg er redd fordi blødningene ikke stopper. Det er ikke store mengdene hver dag, men det er som oftest alltid litt. Blir gal avå ikke vite. Å jeg har abselutt ikke lyst å telle videre på alle pp'ene jeg hadde før jeg ble gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

veldig synd at du blør....MEN jeg tror at du bør slappe av litt.Jeg har lest at du har hatt gjentatte innlegg her inne med alle blødningene dine.

Men ikke overdriv-prøv å slapp litt av da,menneske!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tryne.

 

Vi var på "bli gravid siden sammen før jul og du hjalp meg med temping osv. Takker for det. Jeg håper at du opp i alle tankene har litt håp og ikke bare bunnløs fortvilelse. Du har prøvd så lenge at jeg fikk helt tårer i øynene da jeg leste at du ble gravid.

 

Jeg har lest av gynekologen på Lommelegen.no at blødninger i svangerskapet opptrer faktisk så hyppig at det betraktes som normalt.

 

Ellers har jeg lest på doktoronline.no ( tror det var den siden ) at den hyppigste grunnen til blødninger var at morkaken la seg foran livmormunnen. Vet ikke mer spesifikt, men forstod det var ufarlig.

 

Det er også slik at mange opplever blødninger fra slimhinnene da svangerskapshormonene definitivt gjør dem mer skjøre.

 

Den hyppigste formen for abort er jo SA og den kommer ikke uten at du merker det. Det er kramper, smerter og mye blødning.

 

Uansett, fordi du har prøvd så tappert og lenge med å bli gravid, så skaff deg en ekstra ultralyd så du kan se at alt er ok. Det er mange som blør hele svangerskapet og føder friske barn.

 

En viktig del av svangerskapsomsorgen er å ivareta mors helse ikke bare fysisk men også psykisk. jeg fikk komme til ekstra u-lyd pga sistnevnte og psykisk helse var og er en indikasjon på henvisning. Jeg kommer fra et lite sted, så kanskje det er lettere å bli " sett ". Uansett, du trenger omsorg fra jordmor og hun burde i allefall hjelpe deg.

 

Lykke til med ultralyd-time. Mange klemmer fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. be legen din om en henvisning til ul. hvor i bergen bor du? det er en veldig flink gynekolog i åsane som heter tande. han gikk jeg til når jeg hadde litt blødninger i uke 8. han er veldig flink til å forklare hva blødningene kommer av og sanne ting. og han har selvfølgelig ul. jeg gikk også til han i mitt først svangerskap.Ellers er det en gyn i sentrum som heter lossius. han er også veldig flink og har ul. men ring legen din å få henvisning.det får du helt sikkert. skal ikke være nødvendig å betale noe når du er i en slik situasjon. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tande må man ha henvisning til. Fikk navnet hans av legen min, uten henv.... Rart syns jeg, hun må da ha visst at han ikke tar imot uten henvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hører ikke til her inne, men skriver under på at Tande er en utrolig flink og profesjonell gynekolog. Han har fulgt meg opp i årevis, er kjempefornøyd med oppfølgingen der. Anbefales på det sterkeste !

 

Hmm..signerer anonymt jeg, siden jeg bare er innom på besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kjære deg anonyme !

 

Forstår hva du mener, men det er jammen meg ikke lett å slappe av når man blør i flere uker. I tillegg har Tryne svært mange pp bak seg før denne etterlengtede spiren endelig kom på plass. Det er selvfølgelig en ekstra belastning dersom man mister og vet at man sliter veldig med å bli gravid.

 

Kjære Tryne, forstår godt at du er veldig bekymret. Håper det går bra med deg.

 

Klem fra en litt mer forståelsesfull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen. Nå har jeg bestillt time på volvat i dag, fikk komme til allerede klokken 14.00. SÅ nå krysser jeg fingrene for at alt er bra selv om jeg har blød så å si hver dag i 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til kjære Tryne!

Det går helt sikkert bra. Husk å oppdatere oss da. Tror det er mange som tenker på deg. (meg inkludert!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...